"Problema este ca daca incepem zece proiecte si nu terminam niciunul, asta este cea mai rea varianta. Noi ne-am trezit ca sapaturi trei metri la Magistrala 5 si niciun ban, cu studiul de fezabilitate si niciun ban pentru aeroport, cu toate lucrurile incepute cate un pic si nimic terminat. Haideti sa ne concentram sa terminam asta (Magistrala 5-n.r.), sa terminam Straulestiul si dupa aceea o sa facem si drumul spre aeroport", a spus Ponta, aflat pe santierul Magistralei 5, scrie Mediafax.

Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, s-a intalnit luni, la sediul ministerului, cu ambasadorul Japoniei la Bucuresti, Keiji Yamamoto, subiectul central al discutiei fiind proiectul Magistralei 6 Gara de Nord - Aeroportul Henri Coanda, inceput in 1999 si care, incepand din 2010, beneficiaza de un sprijin important din partea guvernului Japoniei printr-un imprumut de 41,8 miliarde yeni (aproximativ 300 milioane de euro) acordat Romaniei.

Dupa intalnire a fost transmis un comunicat in care ministrul afirma ca doreste continuarea constructiei Magistralei 6 de metrou, care sa lege reteaua existenta cu Aeroportul Otopeni, proiect despre care fostul ministru Relu Fenechiu spunea ca este prea scump si nu este justificat de traficul existent.

Ministrul Transporturilor a precizat ca sustine constructia acestei magistrale si chiar posibilitatea dezvoltarii unor statii multimodale de tren si metrou pentru cele doua extreme, la Gara de Nord si la Aeroportul Henri Coanda.

"Ne dorim sa continue proiectul de constructie a Magistralei 6 de metrou. Vom discuta in cadrul Guvernului pentru a identifica solutii de finantare care sa sustina proiectul alaturi de imprumutul de la partenerii niponi", a declarat Manescu, citata intr-un comunicat al ministerului.

Citeste si:

Ambasadorul Japoniei la Bucuresti a mentionat ca, in perioada urmatoare, Guvernul Japoniei asteapta o scrisoare din partea Guvernului Romaniei cu privire la solutiile avute in vedere pentru continuarea proiectului. Ulterior, Guvernul Japoniei vizeaza demararea unor discutii pe tema solutiilor alternative de finantare, se spune in comunicat.

Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat in iulie ca aceasta investitie este una "uriasa" si nu este justificata de traficul existent, urmand sa propuna in loc un proiect suprateran mai ieftin.

Intrebat in luna martie despre Magistrala 6, Fenechiu spunea ca acest tronson se afla in stadiul de proiectare, fiind vizata atragerea de fonduri europene pentru finantarea lucrarilor.

Administratorul retelei de metrou a lansat in mai 2012 anuntul de intentie pentru licitatia privind constructia Magistralei 6, potrivit caruia linia ar fi urmat sa fie pusa in functiune in 2017-2018, iar valoarea estimativa a contractului era de 1,05 miliarde euro, fara TVA.

Metrorex a incheiat la finele lui 2011 un contract de 66,6 milioane euro cu asocierea Padeco (Japonia)/Oriental Consultants (Japonia)/Metroul SA Romania/Seneca Group International/Systra (Franta) pentru consultanta la legatura retelei de metrou cu Aeroportul Otopeni.