Lucrarile au fost efectuate pe Magistrala 4 a metroului bucurestean, pe sectiunea Parc Bazilescu - Straulesti, care are o lungime de 607 metri liniari. Potrivit Metrorex, lucrarile s-au derulat in conditii tehnice si de siguranta, cu functionarea corespunzatoare a tuturor instalatiilor care concura la realizarea acestui tip de lucrari, scrie Mediafax.

Metrorex estimeaza ca in prima parte a anului 2016 structura tunelelor va fi gata. Termenul preconizat pentru finalizarea sectiunii Parc Bazilescu - Straulesti este al doilea semestru al anului viitor. "Magistrala 4: Racordul 2. Sectiunea Parc Bazilescu - Straulesti" este finantata din fonduri structurale nerambursabile in cadrul Programului Operational Sectorial - "Transport" si de bugetul de stat.

Metrorex a atribuit unui consortiu condus de compania italiana Astaldi contractul privind extinderea retelei de metrou pe tronsonul Parc Bazilescu - Lac Straulesti, magistrala 4, contractul semnat in iulie 2012 avand o valoare de 714,73 milioane lei, fara TVA. Asocierea reuneste si firmele Somet, TIAB si Uti Construction & Facility Management.

Citeste si:

Contractul vizeaza extinderea retelei cu doua statii (Laminorului si Lac Straulesti) si include lucrarile de structura tunel (1,3 km), structura aferenta statiilor, un depou de metrou si un terminal multimodal.

Proiectul urmareste realizarea unui "sistem de transport integrat si neconcurential prin implementarea unor poli de schimb", pentru a stimula renuntarea la folosirea automobilelor personale in favoarea transportului public in comun pentru deplasarile intraurbane si urbane, arata Metrorex. Astfel, va fi amenajat un nod intermodal in zona Lac Straulesti, cu o parcare si o autogara.