Acesta recunoaste ca numarul calatoriilor corporate este mult mai redus comparativ cu anul 2008, din cauza contextului economic global.

„Tendinta este ca atat in cazul corporatisitlor, cat si a calatorilor individuali, de a urmari, mai mult decat oricand, raportul calitate pret”, mai spune reprezentantul unuia dintre cei mai mari operatori aerieni europeni.

Desi industria aeriana din Romania, care pana de curand era un „pamant al fagaduintei” pentru companiile aerine, a inceput sa resimta efectele crizei, numarul de pasageri transportati de British Airways in primele 6 luni in relatia cu Bucuresti "ramane multumitor" pentru oficialii companiei.

”Rezultatele pe Romania in primul semestru sunt bune. Este adevarat insa ca sunt necesare din ce in ce mai multe activitati de marketing si oferte speciale pentru a mentine cifrele anilor trecuti in contextul actual”, spune Delibashev.

Chiar daca numarul pasagerilor a ramas constant, gradul de ocupare al aeronavelor a scazut usor fata de vara anului 2008 si pe fondul introducerii noii aeronave Airbus 321, de capacitate mai mare, pe aceasta ruta.

British Airways detine o cota de piata de peste 50% pe ruta Bucuresti-Londra pe care efectueaza 3 zboruri zilnice.

British Airways , cea de-a treia companie aeriana din Europa, a raportat primele pierderi anuale din 2002, din cauza scaderii traficului de pasageri, in contextul recesiunii economice globale.

Principalii competitori ai British Airways de pe piata romaneasca sunt Tarom, Lufthansa si Air France KLM.

Conform estimarilor facut de IATA (Asociatia Internationala pentru Transport Aerian) pierderile companiilor aeriene din toata lumea s-ar putea ridica in 2009 la 9 miliarde dolari, aproape dublu fata de estimarile anterioare.

British Airways: Primele pierderi din 2002

British Airways: Primele pierderi din 2002