Dupa darea in folosinta a centrului logistic, de la Curtici vor fi oferite servicii complete, in special transbordarea marfii camion-vagon/vagon-camion si livrarea acesteia catre client. Terminalul de containere Railport Arad, situat in apropierea Zonei Libere Curtici-Arad, a fost realizat prin asocierea a trei companii. Este vorba de Trade Trans Log SRL din Romania, MAV Kombiterminal din Ungaria si Portul Koper din Slovenia.

Suprafata totala pe care este realizat proiectul este de 10,3 hectare, iar in prima etapa suprafata construita find de 5 hectare.

La Curtici vor functiona doua terminale, unul pentru containere si unul pentru marfuri internationale.

„Astazi s-au inaugurat, practic, doua terminale. Un terminal pentru containere, primul de acest gen din tara, si inca un terminal pentru marfuri conventionale. Valoarea totala a investitiei este in jurul sumei de 11 milioane de euro. Urmeaza sa inauguram si cladrea de birouri, luna viitoare. Terminalul de continare are o capacitate de 60.000 de TEU, iar cel de marfuri pana la doua trenuri pe zi, adica 40 de vagoane pe zi. Marfa vine din Europa, dar si din Asia, America“, a declarat Eugen Tudor, administrator Trade Trans Log, unul dintre actionarii terminalului de containere si actionarul majoritar al terminalului de marfuri.

Oficialii centrului logistic de la Curtici au spus ca importanta acestuia consta in reducerea semnificativa a duratei de transport pe parcursul romanesc. „Marfurile aduse in trenuri complete vor fi depozitate sau transbordate in camioane. Vagoanele descarcate ne stau la dispozitie pentru transporturi din Romania catre diverse destinatii din Europa de Vest si de Sud. Pe baza relatiilor contractuale cu transportatori si case de expeditii din intreaga Europa si spatiul CSI, putem oferi preturi competitive in transportul feroviar in tari precum Italia, Austria, Cehia, Slovacia, Polonia, Ungaria, Slovenia, Croatia, Bulgaria, Moldova, Rusia, Ucraina si bineinteles Romania“, au precizat oficialii Trade Trans Log SRL.