Boc a declarat presei clujene ca in buget exista o suma importanta de bani pentru achitarea datoriilor restante pe care statul le are fata de compania americana Bechtel, constructorul Autostrazii Transilvania.

"Cel mai important mesaj este ca lucrarile la Autostrada Transilvania vor continua in acest an. Ca prioritati sunt sectiunile Gilau - Nadaselu, din judetul Cluj, si Suplacu de Barcau, din judetul Bihor. In aceasta perioada exista, inca, negocieri avansate intre CNANDR si Bechtel, pentru stabilirea preturilor conform standardelor de cost si a graficului de plata, inclusiv discutarea problemelor restante. In buget exista o suma importanta de bani pentru achitarea datoriilor restante si cautam solutii de finantare viitoare a Autostrazii Transilvania", a spus Emil Boc.

Potrivit premierului, Autostrada Transilvania este una dintre prioritatile pe care le are Guvernul. Autostrada Transilvania este proiectata pe o lungime totala de 415 kilometri.

Citeste si:

Proiectul de constructie a autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov - Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat Bechtel. Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractelor incheiate de guvernarea precedenta. Ca urmare a sistarii lucrarilor, termenul de finalizare a autostrazii, stabilit initial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.

Premierul Emil Boc a inaugurat, in 13 noiembrie, inca zece kilometri ai Autostrazii Transilvania (A3), intre Turda si Campia Turzii, dupa care s-a urcat la volanul unei masini Dacia Duster pentru a testa tronsonul finalizat, alaturi de ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.

In urma cu un an, la 1 decembrie 2009, seful Guvernului a inaugurat primii 42 de kilometri ai Autostrazii Transilvania, pe tronsonul 2B Turda - Gilau, el parcurgand atunci traseul la volanul unei Dacii Logan.