Agentia Nationala de Administrare Fiscala implementeaza proiectul "Dezvoltarea unui parteneriat viabil intre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si beneficiarii directi ai serviciilor furnizate de aceasta – premisa a eficientizarii sistemului de colectare a veniturilor publice” cod SMIS 31224, proiect ce este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational “Dezvoltarea Capacitatii Administrative” (PODCA 2007-2013), la nivelul Axei prioritare 1 - Imbunatatiri de structura si proces ale managementului ciclului de politici publice, Domeniul major de interventie 1.2 - Cresterea responsabilizarii administratiei publice.

Proiectul are drept scop crearea unui mecanism decizional consultativ pentru activitatea de administrare a veniturilor publice prin dezvoltarea si implementarea unei analize a componentei relationale contribuabil - administratie fiscala, constientizarea si educarea fiscala a contribuabililor si elaborarea si dezvoltarea noilor proceduri si a instrumentelor de comunicare in vederea eficientizarii relatiei cu contribuabilul, arata ANAF.

Prin implementarea proiectului se are in vedere obtinerea unor rapoarte de analiza si de interpretare cantitativa si calitativa de date statistice, a unui manual de identitate vizuala care sa contribuie la "rebrandingul" institutional prin reconfigurarea siglei institutiei, dezvoltarea unei campanii de educare si constientizare fiscala a contribuabililor (media, directa si outdoor), o consultare publica pilot etc. Valoarea proiectului fara TVA este de 6.535.888,10 lei din care:

  • 6.520.888,10 reprezinta valoarea eligibila a proiectului, formata din 5.542.754,88 lei provenind din Fondul Social European si 978.133,22 reprezentand cofinantarea eligibila a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in calitate de beneficiar al finantarii rambursabile;
  • 15.000 lei reprezinta valoarea neeligibila a proiectului.

"Proiectul vizeaza atingerea obiectivului de imbunatatire a structurii si proceselor managementului ciclului de politici publice, prin crearea conditiilor pentru intarirea responsabilitatii administratiei fiscale. In urma atribuirii contractului ca rezultat al licitatiei organizate de ANAF, SC Godmother SRL a creat conceptul creativ privind campania de constientizare si educare fiscala a contribuabililor si se ocupa de implementarea componentelor campaniei, de crearea si implementarea unui mecanism decizional consultativ ANAF - contribuabili. Valoarea contractului este de 1.370.000 lei la care se adauga TVA", arata ANAF.

Difuzarea spotului ANAF din aceasta campanie a constituit obiectul unei alte licitatii, castigata de Agentia de Publicitate Media Center, valoarea acestui contract fiind de 997.332 lei la care se adauga TVA. Incepand cu 20 aprilie, va demara, la nivel national, campania de constientizare si educare fiscala a contribuabililor, simultan in presa scrisa, radio, tv, online si outdoor.

Citeste si:

Media planul de presa scrisa contine o publicatie din presa centrala si cate o publicatie locala din 10 mari orase. Promovarea audio se va desfasura pe trei dintre statiile cu acoperire nationala, in timpul orelor de varf. Promovarea online se va face pe 10 site-uri de business si economice, printre care si wall-street.ro. Expunerea panourilor outdoor va fi realizata la nivel national si preponderent pe arterele din orasele mari, precum si in punctele vamale.

Campania TV se va desfasura, de regula in prime time, intre 19.00-23.00. Simultan cu activitatile descrise mai sus, in perioada 4 mai – 12 mai, in 10 orase mari din tara se vor distribui, prin intermediul a 125 de promoteri, materiale de promovare a ANAF.

In cadrul campaniei nationale de constientizare si educare fiscala, vor fi organizate si evenimente care sa intregeasca strategia de comunicare:

  • Organizarea a 3 conferinte de popularizare a proiectului (Cluj, Iasi, Bucuresti), la care vor participa reprezentanti ai patronatelor, sindicatelor si asociatiilor profesionale, mass media locala
  • Organizarea unei consultari publice pilot (Bucuresti)
  • Derularea unui curs practic privind organizarea unor campanii media pentru 45 de functionari publici (Piatra Neamt, Ramnicu Valcea, Oradea)
  • Organizarea conferintei de inchidere a proiectului (Bucuresti)