Rezultatele financiare ale gigantului Apple, anuntate saptamana aceasta pentru trimestrul trei fiscal, influenteaza mai ales pe cei care nu cunosc produsele Apple si astfel, din curiozitate, vin sa le vada si sa le achizitioneze, considera unii jucatori din piata. Altii spun insa ca aceste rezultate financiare sunt “prea specializate” si nu prea conteaza in viziunea consumatorilor “de rand”.
Romania este deja o tara conectata “la realitatea mondiala” si rezultatele financiare ale marilor companii influenteaza decizia de achizitie a produselor, desi acest lucru se limiteaza doar la anumite categorii de persoane – ori cei foarte avizati, precum investitorii in acele companii, sau, din contra, cei ce nu au avut contact cu acele entitati dar au aflat de performantele bune pe plan financiar si al vanzarilor, considera jucatori din piata locala.

“Rezultatele financiare influenteza mai ales pe cei care nu cunosc produsul Apple in general, si astfel din curiozitate vin sa-l vada si sa-l cumpere. Cei care cred in produsele Apple simt o satisfactie imensa ca au avut drepate in privinta increderii acordata companiei Apple”, spune, pentru wall-street.ro Dora Anca Popeneciu, general manager al iStyle, Apple Premium Reseller.

Compania americana a anuntat rezultate foarte bune pe trimestrul trei fiscal, “starurile” fiind iPhone-ul, iPad-ul si produsele din gama Mac.

Cresteri s-au simtit si in Romania, spune sefa iStyle, companie care vrea venituri de 4,5 mil. euro pe 2011, in crestere cu circa 25% fata de 2010. “Trimestrul doi s-a terminat spectaculos, deoarece am primit de la Apple autorizarea de a comercializa iPad. De asemenea, am inregistrat si noi o crestere a vanzarilor la Mac-uri de 7%, dar pentru iPad va trebui sa vorbim la sfarsit de an, pana cand oamenii isi vor da seama de ce este mai bine sa cumpere de la noi si nu de pe piata gri”, spune Popeneciu care subliniaza ca pana la final de an spera in continuare la o crestere a vanzarilor, totul depinzand insa si de conjunctura politica si economica mondiala si interna.

“Cele mai bine vandute pentru noi pana acum sunt portabilele de 13" dar de la lansarea oficila in Romanaia a iPad-ului, acesta va fi cel mai bine vandut produs. Din pacate inregistram o scadere in vanzare a iPod-urilor”, mai spune sefa iStyle.

Oficialii Orange, primul importator oficial al iPhone-ului in tara si lider telecom pe piata locala, considera ca evolutia pozitiva a vanzarilor “stimuleaza, cu siguranta, impulsul de cumparare al romanilor si al consumatorilor din intreaga lume”.

“Rezultatele excelente inregistrate de Apple pe semestrul anterior, dar, mai ales, gama variata de produse care poarta amprenta inovatiei si care sunt in pas cu noile tendinte si inventii ale tehnologiei au ocupat de-a lungul timpului un loc in mintea consumatorului. Alaturi de o promovare intensa care a accentuat creativitatea si calitatea produselor Apple, consumatorii romani au fost informati de cele mai noi aparitii ale gigantului in materie de inventii ale tehnologiei. Multitudinea acestor informatii si achizitia unui numar semnificativ de produse Apple care s-au raspandit pe piata a avut un impact pozitiv asupra deciziei de cumparare a romanilor. Lansarile de produse Apple din Romania au captat atentia pasionatilor de tehnologie, iar prin achizitia sporita a produselor din ce in ce mai multi romani au adus in casele lor marci ale tehnologiei create de gigantul Apple”, subliniaza Andrei Toma, product manager al Orange, pentru wall-street.ro.

Intrebat daca Orange Romania a sesizat cresterea vanzarilor de iPhone pe trimestrul fiscal anterior al Apple, incheiat in iunie, oficialul companiei a oferit un raspuns evaziv. “Cresterea semnificativa a vanzarilor de iPhone pe trimestrul fiscal anterior al Apple se datoreaza indeosebi lansarii terminalului iPhone 4 alb. Preferinta romanilor pentru acest smartphone diferit de toate celelalte din aceeasi categorie a dus la o crestere a notorietatii brand-urilor si la o crestere economica care a fost inregistrata in cateva valuri. Aceste valuri ale vanzarilor au generat preferinta si au creat un sentiment pozitiv in jurul produselor oferite de Apple prin intermediul Orange Romania”.

Pe de alta parte
, Marius Ghenea, presedintele FiT Distribution, unul dintre cei mai mari retaileri online de produse IT&C si electronice, considera ca, in general, rezultatele financiare “nu prea conteaza” in mintea consumatorilor romani, acestia fiind deseori neinteresati de ele. “Si nu vorbim doar de Apple aici ci, in general, de toate companiile internationale”, spune el.

Produsele Apple au reprezentat anul trecut circa 1,2% din piata locala de hardware conform datelor companiei de cercetare International Data Corporation (IDC). Oficialii Apcom, importator oficial al Apple in Romania, nu au dorit sa ofere informatii pentru acest articol.

Considerati ca rezultatele financiare ale Apple, precum si ale altor companii din domeniul tehnologic, influenteaza decizia de cumparare a consumatorilor romani? In ce masura? Comentati mai jos.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri