"Numeroase licitatii publice sunt blocate de firme care, prin contestatia depusa, afirma ca au un interes legitim in acest demers, cu toate ca activeaza intr-un domeniu total diferit obiectului procedurii de atribuire. Spre exemplu, o firma care a contestat o lictatie a Ministerului pentru Societatea Informationala avea o cifra de afaceri care nu reprezenta nici macar 0,01% din valoarea estimata a contractului, deci nu s-ar fi putut califica la licitatie nici macar ca tert. Si atunci ma intreb ce interes legitim a avut prin acest demers. De fapt, in opinia mea, firma nu avea niciun interes legitim, asa cum se intampla in mai mult de 90% din cazuri, ci doar unul patrimonial, respectiv blocarea licitatiei si, apoi, retragerea contestatiei daca se intelegea cu firma care intr-adevar avea un interes legitim in procedura respectiva", a spus Nica.

Potrivit OUG 34-2006, orice persoana care se considera vatamata intr-un drept ori intr-un interes legitim printr-un act al autoritatii contractante, prin incalcarea dispozitiilor legale in materia achizitiilor publice, poate solicita, prin contestatie, anularea actului, obligarea autoritatii contractante de a emite un act, recunoasterea dreptului pretins sau a interesului legitim pe cale administrativ-jurisdictionala, in conditiile prezentei ordonante de urgenta.

Prin persoana vatamata, potrivit OUG 34-2006, se intelege orice operator economic care are sau a avut un interes legitim in legatura cu respectiva procedura de atribuire si a suferit, sufera sau risca sa sufere un prejudiciu ca o consecinta a unui act al autoritatii contractante, de natura sa produca efecte juridice, ori ca urmare a nesolutionarii in termenul legal a unei cereri privind respectiva procedura de atribuire.

La finele lunii septembrie, Ministerul pentru Societatea Informationala (MSI) a fost obligat sa modifice caietul de sarcini al licitatiei pentru sistemul de depunere a cererilor si emitere online a actelor de stare civila, dupa ce Consiliul de Solutionare a Constestatiilor a admis, in parte, contestatia Lex Consulting Miercurea-Ciuc.

Valoarea proiectului a fost estimata la 151,5 milioane lei (34,4 milioane euro), cu TVA.

Firma a fost infiintata in 2002 si are ca obiect de activitate serviciile de consultanta in domeniul relatiilor publice si al comunicarii.
In 2012, potrivit datelor transmise Ministerului Finantelor Publice, Lex Consulting a inregistrat o cifra de afaceri de 10.000 lei, de la 12.446 lei in urma cu un an, si un profit net de 4.620 lei.

Citeste si:

Unicul asociat al firmei este o persoana fizica - Tudor-Marian Miron.

"Ministerul a modificat caietul de sarcini al licitatiei pentru a evita, prin contestarea deciziei CNSC in justitie, intarzierea derularii procedurii de atribuire. Dupa cum stiti, un demers in justitie poate sa dureze cateva luni, poate chiar u an, ceea ce in cazul proiectului ar fi fost fatal pentru ca ar fi pierdut banii din fondurile UE din cauza depasirii termenului de finantare", a spus ministrul.

In a doua parte a lunii octombrie, MSI a anuntat ca Romsys, S&T Romania si UTI Grup au depus separat, in consortii, oferte pentru sistemul de depunere a cererilor si emitere online a actelor de stare civila.

Romsys a depus oferta alaturi de Indra Sistemas SA si Mercury 360 Communications SRL, S&T Romania are ca parteneri Siveco Romania, Expert One Research SRL, Frontal Communications SRL si BCS Business Consulting Software SRL, iar UTI Grup a inaintat oferta in consortiu cu CertSIGN SA si AM Project Design & Consulting SRL.

Nica a spus ca modificarea legislatiei in sensul definirii clare a sintagmei "interes legitim" va avea loc in cursul anului 2014.

"Sunt sceptic ca s-ar putea face pana la finele acestui an", a spus ministrul.