Acesta a cautat sa identifice tendintele de baza, provocarile si evolutia tehnologiei in domeniul retailului in cinci state europene mari: Franta, Germania, Italia, Marea Britanie si Spania, pe 5.000 de consumatori, cate 1.000 din fiecare tara. Nevoile retailerilor si asteptarile clientilor din aceste state sunt insa similare cu cele intalnite in Romania.

Consumatorii europeni cer tehnologizarea shoppingului

Reducerea timpului de asteptare la casele de marcat este foarte importanta pentru clienti. 20% dintre acestia considera ca in prezent, avand in vedere tehnologia disponibila, sunt inacceptabile cozile lungi care se formeaza in marile magazine. Mai mult, 29% dintre respondenti au afirmat ca, adesea, un timp de asteptare indelungat ii determina sa renunte la a face cumparaturile in magazinul respectiv. Iar un sfert intre ei aleg sa mearga intr-un magazin competitor pentru a cumpara produsul dorit decat sa stea la coada.

Modalitatile rapide de plata sunt foarte importante pentru cumparatori

Peste 90% dintre respondenti au afirmat ca perceptia lor asupra unui brand e influentata in mod decisiv de disponibilitatea unor modalitati rapide de plata si de timpul de asteptare in magazin pentru plata produsului.

Tendinta retailerilor de a introduce in magazine puncte de self service si modalitati rapide de plata e motivata de preferinta clientilor pentru astfel de metode. Dintre cei care opteaza pentru aceste modalitati de plata, 71% isi motiveaza alegerea prin viteza cu care se fac tranzactiile, iar 67% prin reducerea timpului de asteptare la casa. Exista totusi respondenti care opteaza pentru plata cash. 59% prefera plata in numerar din motive de siguranta a tranzactiilor, iar 40% cred ca asa isi pot administra mai bine finantele proprii.

Cumparaturile se muta in online datorita serviciilor mai bune

Unu din cinci consumatori europeni spun ca de cele mai multe ori cumpara online un produs dupa ce l-au observat si studiat cu atentie intr-un magazin clasic. Astfel, potrivit studiului, retailerii offline pierd aproximativ 20% dintre potentialii cumparatori in favoarea magazinelor concurente care au si o prezenta in spatiul online sau oferte omni-channel mai bune.

Studiul Epson arata ca 38% dintre cumparaturile facute in Europa sunt online. Aproape 90% dintre cumparatorii online spun ca apeleaza la aceasta modalitate pentru ca li se pare distractiv si pentru ca gasesc produsele la un pret mai bun.

Citeste si:

Cu toate acestea, modalitatea principala de a face cumparaturi in Europa este cea clasica, in magazine, 62% dintre tranzactii desfasurandu-se in acest fel. Principala motivatie pentru cumparaturile in magazine este posibilitatea de a vedea si atinge produsul si de a intra imediat in posesia acestuia.

Retailerii sunt nevoiti sa ofere promotii si oferte personalizate

Conform studiului realizat de Epson, 72% dintre cumparatorii europeni considera importante ofertele personalizate si stimulentele oferite de branduri, iar 64% spun ca acestea cresc loialitatea fata de brand. Provocarea este aceea de a crea oferta personalizata perfecta - 67% dintre respondenti prefera ca ofertele sa tina cont de informatiile oferite de ei retailerilor si nu de istoricul cumparaturilor.

In ciuda avantajelor date de tehnologie si a experientei de shopping pe care o ofera marile magazine, 79% dintre respondenti considera calitatea produsului foarte importanta pentru loialitatea lor fata de brand.

Studiul a fost efectuat de compania de cercetare Coleman Parkes pentru Epson Europe, pe 5.002 consumatori, cate 1,000 din Franta, Germania, Marea Britanie si Spania si 1.002 din Italia. Au fost vizati consumatori din toate grupele de varsta pentru a oferi o perspectiva reala si completa. Studiul a tinut cont si de venituri, folosindu-se branduri standard specifice pentru fiecare tara pentru a putea evidentia eventuale tendinte si provocari regionale.