Patru din cele sapte sectoare au inregistrat rate de crestere de doua cifre: electronice, electrocasnice mari, electrocasnice mici si telecom, in timp ce sectorul foto a avut cea mai mare scadere.

Piata de electronice a insumat 87 de milioane de euro in T2 2016, cu o crestere de peste 30% fata de acelasi trimestru al 2015. Cea mai mare categorie a sectorului – televizoarele cu ecran plat – a crescut cu aproape 34%, inregistrand vanzari de 76 de milioane de euro. Boxele portabile au avut o performanta buna, in timp ce DVD playerele si sistemele de navigatie au continuat sa scada.

Vanzarile de tablete, cea mai mare scadere

Piata foto a inregistrat o valoare de 5 milioane de euro, cu o scadere de 18% fata de T1 2016. La randul sau, valoarea pietei de IT s-a restrans cu aproape 14%, pana la 85 de milioane de euro. Segmentul cu cea mai mare scadere este cel al tabletelor (-17%), urmat de calculatoarele portabile (-16,5%). Camerele web, mouse-urile si tastaturile sunt singurele categorii pe un trend crescator.

Electrocasnicele mari au crescut cu aproape 31% in al doilea trimestru al 2016, fata de aceeasi perioada a anului trecut. Aparatele frigorifice – cea mai mare categorie – au crescut cu mai mult de 25%.

GfK

Citeste si:

Piata de electrocasnice mici a insumat 36 de milioane de euro in T2 2016, cu 23% mai mult comparativ cu T2 2015. Toate sectoarele au urmat un trend ascendent. Inca o data, vanzarile aparatelor de coafat au contribuit la performanta segmentului de ingrijire personala. Aparatele pentru prepararea alimentelor, dar si aspiratoarele – cele mai mari categorii ale pietei – au inregistrat si ele cresteri mari.

Vanzarile de smartphone-uri – de departe cea mai mare categorie a pietei – au continuat tendinta ascendenta, cu o crestere de doua cifre in T2 2016. Piata de telecom a crescut cu 19% comparativ cu T2 2016. Telefoanele mobile si phablet-urile au scazut. Fata de T2 2015, castile au raportat o crestere de 28%.

In T2 2016, piata de imprimante, multifunctionale si consumabile a crescut cu mai mult de 7% comparativ cu T2 2015. Echipamentele de printare au urmat un trend pozitiv, in special datorita performantei multifunctionalelor. Usoare cresteri au fost resimtite si in seg-mentele de tonere si cartuse cu cerneala, datorita produselor compatibile, se mai arata in studiul GfK TEMAX.

Sursa foto: Shutterstock