Al doilea mare producator de jocuri video european, Ubisoft, doreste sa ramana profitabil in anul fiscal curent insa urmareste sa faca si achizitii, au spus mebrii conducerii companiei. "Ideea este sa ramanem profitabili dar continuam sa cautam oportunitati de achizitii", a spus presedintele companiei, Yves Guillemot, in cadrul unei conferinte referitoare la castigurile Ubisoft in anul 2006/2007.

Directorul financiar Alain Martinez a spus ca Ubisoft cauta doua sau trei oportunitati, mai ales studiouri de dezvoltare. Acesta nu a oferit alte detalii, insa a spus ca tintele posibile valoreaza intre unu si 20 de milioane de euro. Ubisoft, care si-a anuntat, marti, castigurile pentru anul financiar 2006/2007, incheiat in data de 31 martie, a obtinut un profit net de 55 milioane de euro, dupa ce terminase anul precedent cu o pierdere de peste 65 milioane euro.

Noile cifre sunt rezultatul cresterii castigurilor operationale pana la 53,2 milioane euro, dupa ce in 2006 Ubisoft inregistrase pierderi de peste 22 milioane euro, datorita unei urcari accelerate a veniturilor si reducerii costurilor salariale. Martinez a mai spus ca Ubisoft ar putea incheia anul fiscal curent cu un profit intre 75 si 95 de milioane de euro, excluzand achizitiile.

Profitul operational a fost ridicat, in 2006/2007, de o crestere de 24% a veniturilor, pana la 680 de milioane de euro, pe o piata globala a jocurilor video care a urcat cu 5%, in conditiile in care Ubisoft a castigat datorita vechimii pe piata de console de joc de noua generatie. Grupul a obtinut 60% din venituri prin vanzarea noilor console iar contributia acestora la rezultatele grupului "se va amplifica" in anul financiar 2007/2008, potrivit lui Martinez, citat de Reuters.

Ubisoft este primul producator independent de jocuri pentru consola Wii, a Nintendo, cu o cota de piata de 16,5% in primele trei luni ale anului calendaristic 2007. Compania este numarul doi pe consola XBox 360 a Microsoft si numarul trei pe consola DS a Nintendo.

Ubisoft urmareste sa obtina vanzari de aproximativ 800 de milioane de euro in 2007/2008 si un raport al profitului de operare la venituri de cel putin 8%, deoarece va beneficia de o crestere estimata intre 12 si 15% pe piata globala, deoarece vanzarile jocurilor de noua generatia cresc intr-un ritm mult mai alert.

In anul financiar curent, Ubisoft va avea "cea mai buna oferta de jocuri din intreaga istorie a grupului", potrivit lui Guillemot. Compania se dezvolta mai ales pe piata jocurilor accesibile, care va reprezenta 20% din veniturile in 2007/2008 fata de 10% in anul precedent.

Ubisoft isi va extinde gama de jocuri care simuleaza animalele de companie Petz, care au ca public tinta copiii si pe care compania doreste sa il puna pe consola Wii. Grupul mai lanseaza seriile "Imagine" pentru tinere si "My coach", care le permite jucatorilor sa isi imbunatateasca abilitatile si sa invete intr-un mod interactiv. Oferta anului curent va reflecta de asemenea progresul francizelor si lansarea a sase marci noi, printre care Assassin's Creed si Haze sau "Endwar".

Romania este, alaturi de Canada si de China, una dintre tarile in care Ubisoft si-a stabilit cele mai importante studiouri, datorita "competentei si pregatirii angajatilor din aceste state si avantajelor fiscale lae unei structuri de costuri mai mici". Aceasta are 15 studiouri de productie in-house in 11 state. Ubisoft distribuie jocuri in peste 50 de tari si are birouri in 21, iar sediul global este localizat la Paris.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri