“Primul trimestru al anului a fost mai putin rapid pentru piata IT, din cauza mai multor factori, printre care incarcarea stocurilor a constituit un motiv esential. In cel de-al doilea trimestru lucrurile si-au revenit, asa cum am si anticipat, de altfel. Asteptam cifrele analistilor de piata, insa sunt convins ca situatia din T2 arata mai bine decat cea din T1”, a declarat, pentru Wall-Street, Irinel Burloiu (foto).

Intel nu obisnuieste sa publice rezultate financiare pe tari, ci pe zone.

Romania face parte din zona EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa), care contribuie de obicei cu o treime din totalul vanzarilor trimestriale globale ale companiei.

Si in trimestrul al doilea al acestui an situatia a ramas neschimbata, EMEA a contribuit cu aproximativ 30% din totalul vanzarilor.

“Este un procent care se subscrie normalitatii”, adauga Burloiu.

Inovatia si investitia in cercetare si dezvoltare sunt factorii cheie pentru a reusi in orice perioada de recesiune economica, considera reprezentantul Intel.

"De aceea, in pofida crizei financiare, nu am renuntat sa inovam si continuam sa lansam pe piata produse, tehnologii si servicii inovatoare.

Cea de-a doua jumatate a anului va fi extrem de interesanta, urmeaza sa lansam noi produse revolutionare pe segmentul mobil si cel desktop. Avem in plan si cateva actiuni locale, pe care le vom dezvalui la momentul oportun. Am incredere ca lucrurile vor evolua pozitiv si ca trendul ascendent din T2 se va mentine", a spus business development managerul Intel Romania.

La nivel mondial, pentru cel de-al treilea trimestru, Intel estimeaza un venit de 8,5 miliarde dolari, plus sau minus 400 milioane.

Conform lui Burloiu, volumul vanzarilor va creste in cel de-al treilea trimestru. Ca si configuratie, probabil ca segmentul mobil va continua sa creasca.

“Acesta este un trend mondial, urmat si de Romania. Netbook-urile vor deveni, probabil, tot mai populare, in timp ce pasionatii vor continua sa opteze pentru desktopuri puternice si performante. In privinta serverelor, speram ca tot mai multe companii din Romania sa inteleaga necesitatea investitiei intr-o retea IT buna, fiabila, scalabila, care ii poate ajuta sa isi reduca substantial costurile”, conchide reprezentantul producatorului de microprocesoare la nivel local.

Unul din evenimentele care au marcat ultimele trei luni ale anului este competitia organizata de Intel Romania, “Oldest Notebook”.

Concursul a adunat 465 de participanti ce au inscris in concurs atat laptopuri, cat si PC-uri portabile de 10kg, fara baterii. Laptopul castigator se numeste Epson HX-20, a fost anuntat in anul 1981 si lansat oficial in 1982. Detinatoarea laptopului castigator a primit din partea Intel Romania un laptop Sony Vaio cu tehnologie Centrino 2 de ultima generatie.

Burloiu, Intel: Criza economica si-a pus amprenta asupra vanzarilor in T1

Burloiu, Intel: Criza economica si-a pus amprenta asupra vanzarilor...