Potrivit acestuia, Iranul ar dori sa rationalizeze benzina din 23 septembrie dupa ce Parlamentul a redus din buget pentru a importa combustibil, informeaza Rompres.

In ciuda faptului ca este cel de-al doilea mare rezervor de produse petroliere din lume, Iranul nu are capacitate suficienta de rafinare si importa peste 40 la suta din cantitatea de 70 milioane litri (440.000 barili) de benzina care se arde zilnic. Cea mai mare parte a benzinei importate provine din vestul Europei.

“Fiecare masina va primi o ratie de pana la cinci litri daca rationalizarea se va produce. Numai taxiurile si transportul public vor primi mai mult decat acesta ratie”, a mentionat Vaziri-Hamaneh, citat de o televiziune locala.

Economistii au cerut Iranului sa creasca pretul benzinei sau sa introduca un sistem de preturi diferentiat, prin care automobilistii care au nevoie de mai mult de cinci litri zilnic, sa poata cumpara benzina cu un pret mai mare. Ministerul a respins insa aceasta propunere.

Iranul are in prezent planuri ambitioase de a imbunatati rafinariile in urmatorii cinci ani si sa creasca productia de benzina la 120 milioane litri zilnic.