Potrivit sindicatului Amicus, Lord Drayson a declarat in cursul acestei saptamani unor membri ca "daca EADS va decide sa transfere activitatea uzinei din Filton catre Germania sau Spania, guvernul britanic nu va avea alta alternativa in afara reanalizarii contractelor militare semnate cu acest grup". Cotidianul scrie despre propunerile secretarului de stat pentru echipamente militare, Lord Drayson, citand surse sindicale, iar informatia nu a fost negata de ministerul britanic al apararii.

Grupul EADS, chestionat de FT, a declarat ca se afla "in discutii apropiate, continue si constructive cu guvernul britanic" in ceea ce priveste acest subiect. Un consortiu condus de EADS este in ultimele faze ale negocierilor unui contract cu aviatia britanica militara Royal Air Force, privind avioane de alimentare in zbor, contractul fiind evaluat la 13 miliarde de lire sterline (21 miliarde euro).

Ministerul apararii a sustinut consortiul pana in acest moment, insa discutiile treneaza de peste trei ani, deoarece este un contract foarte complex, reaminteste FT, fara a afirma daca acest contract ar putea fi amenintat. In plus, EADS a mai castigat si un contract pentru livrarea a 25 de avioane de transport militar A400M, iar ministerul ar putea acorda contractul de intretinere unei alte companii, in cazul in care ar putea ajunge in conflict cu EADS, subliniaza cotidianul de afaceri.

Divizia Airbus UK construieste aripile avioanelor flotei Airbus, la uzinele din Filton si Broughton. Insa, procesul de restructurare din cadrul EADS si alegerea materialelor compozite in locul aluminiului pentru aripile viitorului model A350 XWB ar putea ameninta uzinele britanice, Airbus detinand deja uzine specializate in constructia de aripi din materiale compozite in Germania si Spania.