Grupul francez Publicis, al treilea jucator pe piata de comunicare la nivel mondial, cu afaceri de 6,6 miliarde de euro anul trecut, si-a majorat participatiile la un procent de 51% din capitalul Leo Burnett&Target, Starcom MediaVest Group, Optimedia,The Practice si iLeo, agentii care ii sunt afiliate in Romania.

Leo Burnett&Target (creatie), Starcom MediaVest Group (media), The Practice (relatii publice) si iLeo (digital) fac parte din grupul Leo Burnett Group Romania, iar Optimedia din grupul Publicis Romania.

Cele cinci agentii romanesti au peste 150 de specialist in comunicare, in domenii precum branding, digital, PR, creatie si media. Printre clientii celor cinci companii se numara Avon Cosmetics, AXA Group, GlaxoSmithKline, Heineken, H&M, Kraft Foods, Novartis Sandoz, OMV Petrom, Procter & Gamble, Samsung, SanofiAventis.

In functie de aprobarea autoritatilor de reglementare, este preconizat ca tranzactia sa se incheie in primul trimestru al anului 2014.

Teddy C. Dumitrescu (directorul general al grupului Publicis Romania) si Stefan Iordache (directorul general al Leo Burnett Group Romania) vor conduce in continuare operatiunile din Romania.

De asemenea, managementul fiecarei companii ramane neschimbat. In plus, Teddy C. Dumitrescu va indeplini si rolul de country chairman al grupului Publicis in Romania.

“Este un pas inainte firesc, prin care ne stabilim o pozitie mult mai puternica in Romania, ca parte a unei structuri de business mai eficace si mai integrat”, a afirmat Teddy C.Dumitrescu, director general al grupului Publicis Romania.

Din punct de vedere operational, managementul va raporta catre Tomasz Pawlikowski, director general pentru Europa Centrala si de Est - Publicis Worldwide.

„Prin aceasta noua amprenta a prezentei noastre, ne intarim angajamentul fata de piata din Romania, o piata aflata intr-o crestere rapida si, totodata, un reper important in creativitatea regionala”, a afirmat Pawlikowski.
“Sunt incantat ca eu si echipa mea ne vom alatura Grupului Publicis”, declara Stefan Iordache, director general si fondator al Leo Burnett&Target.

Cine a cumparat

Despre Publicis Groupe
Publicis Groupe este unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare la nivel mondial, furnizand comunicare digitala (DigitasLBi, Razorfish, Rosetta, VivaKi), servicii de creatie (BBH, Leo Burnett, Publicis Worldwide, Saatchi & Saatchi), public affairs, comunicare corporate si evenimente (MSLGROUP), strategie media, media planning si buying (Starcom MediaVest Group si ZenithOptimedia), precum si comunicare specializata in domeniul de asistenta medicala Publicis Healthcare Communications Group (PHCG). Cu o prezenta in 108 tari, grupul numara 60.000 de angajati.

Cine sunt agentiile cumparate

Leo Burnett&Target
Leo Burnett&Target este o agentie de creatie infiintata in 1994 care lucreaza pentru branduri internationale si locale, cum sunt: AXA Group, Bergenbier, BRD-GroupeSociétéGénérale, KLM,Praktiker,Petrom, Procter&Gamble, Samsung. Compania a avut afaceri de 16,3 milioane de euro si un profit net de 215.000 de euro anul trecut. De asemenea, numarul mediu de angajati a fost de 29.

Starcom MediaVest Romania
StarcomMediaVest Group este o agentie media infiintata in anul 2000. SMG este prima agentie din Romania premiata la Cannes Lions, cel mai important festival de publicitate la nivel mondial. De asemenea, agentia a castigat premii la festivaluri precum: Eurobest, Golden Drum, Effie si Webstock. Portofoliul de clienti include Avon Cosmetics, GlaxoSmithKline, Heineken, H&M, Kraft Foods, Novartis Sandoz, Procter & Gamble, Samsung.

Agentia a avut anul trecut afaceri de 31,8 milioane de euro si un profit net de 1,95 milioane de euro. Numarul mediu de angajati a fost de 27 de persoane anul trecut.

The Practice
Agentia de relatii publice The Practie a fost infiintata in 2006 si este prima companie de PR din Romania premiata la Cannes Lions.The Practice estepartener strategic al MSLGroup, reteaua de relatii publice a Publicis Groupe. Anul trecut agentia a avut o cifra de afaceri de 1,48 milioane de euro si un profit net de 54.000 de euro. De asemenea, numarul mediu de angajati a fost de 5 persoane.

iLeo Interactive Marketing
iLeo este o agentie specializata in comunicare digitala, care a fost infiintata in 2006 si care anul trecut a avut o cifra de afaceri de 1,89 milioane de euro si un profit net de 92.7000 de euro. Agentia a avut anul trecut un numar mediu de 9 angajati. Intre clientii companiei se numara Auto Italia, AXA Insurance, Bergenbier, BRD, Dacia, Intersnacks, Medas, PernodRicard, Procter & Gamble.

Optimedia Romania
Optimedia este o companie de media care a fost infiintata in Romania, in anul 1997, ca agentie afiliata a Publicis Groupe.
Portofoliul sau de clienti include conturi pe termen lung, cum sunt: Zentiva Romania, Sanofi Aventis, OMV, Petrom, Covalact, AlphaBank, Profi, Zenyth Pharmaceuticals.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri