Opinie de Alex Putineanu, managing director al agentiei de mobile marketing Mobile Works

In plan international, astazi, prezenta unui brand in mediul online implica din ce in ce mai des existenta sa in spatiul mobile. In Romania, anul 2012 a fost sfarsitul inceputului pentru marketingul mobil, iar in 2013 deja stim ca acesta a devenit o necesitate.

Brandurile si consumatorii sunt prezenti pe mobile, iar companiile investesc bugete in campanii de marketing mobil ale caror rezultate nu intarzie sa apara.

Mai mult decat atat, mii de aplicatii mobile au facut inconjurul lumii chiar din primele zile de la lansare, devenind virale gratie creativitatii.

Mobile inseamna in primul rand inventivitate si curaj, curajul de a imbraca viata reala in hainele tehnologiei avansate, ce ne permite astazi sa depasim granitele imaginatiei noastre.

Atunci cand vrei sa oferi ceva unic utilizatorilor aplicatiei tale, trebuie sa le furnizezi ceva natural, util, suficient de simplu pentru a fi asimilat dar totodata inteligent pentru a face diferenta.

Acest gen de idei iti vin doar din contactul cu oamenii, din activitatile de zi cu zi. Toate campaniile care urmeaza au acelasi lucru in comun: experientele de viata.

Realitatea reprezinta cea mai buna sursa de inspiratie, inepuizabila. Trebuie doar sa ne pastram ochii deschisi si sa descoperim in jurul nostru acea sclipire de care are nevoie orice noua campanie sau aplicatie.

Iata unele dintre cele mai ingenioase campanii internationale de mobile, castigatoare a numeroase premii:

Locul 6
Este linistea caminului tau la fel de importanta ca telefonul personal? Cei de la NextDoor au pus semnul egal intre familie, comunitate, siguranta si smartphone. Cum? Prin dezvoltarea primei retele sociale pentru vecini si comunitati de locatari extinsa si la nivel mobile. Aplicatia mobila NextDoor a strans in doar cateva luni de la lansare 12.000 de comunitati de vecini, iar planurile celor de la NextDoor vizeaza piata globala. Platforma curpinde programul de supraveghere a cartierului, o zona de anunturi si discutii sau planificare a evenimentelor comunitatii. Mai multe detalii aici.

Citeste si:

Locul 5
Pentru ca atunci cand vorbim de mobile, vorbim de tehnologie, locul 5 este ocupat de aplicatia Scrabble WiFi, creata pentru clientul Mattel si realizata in Franta. Utilizatorii aplicatiei primesc acces gratuit la WiFi prin introducerea parolei, folosind modelul jocului Scrabble. Provocarea vine din faptul ca timpul petrecut pe Wifi este determinat de scorul obtinut la jocul de Scrabble. Iata prezentarea.


Locul 4

Aplicatia Ingress este cel mai recent joc lansat de Google si de compania sustinuta de acesta, Niantic Labs. Ingress este un Augmented Reality Multiplayer Game, un nou tip de joc care are toate sansele sa devina foarte popular in urmatorii ani. Pe scurt, utilizatorii au nevoie de „energie virtuala”, resursa pe care o pot genera plimbandu-se prin oras si colectand unitati de „XM”. Apoi, acestia pot consuma energia participand la misiuni in lumea reala, calatorind prin „portaluri” care sunt amplasate in locuri publice precum muzee, biblioteci. Competitia este data de existenta a doua tabere, Iluminatii si Rezistenta, care incearca sa cucereasca cat mai multe teritorii, numite in joc portaluri. Vezi cum se joaca aici.


Locul 3
Pozitia a treia a podiumului este ocupata de orchestra formata doar din dispozitive mobile. Cum este posibil? O orchestra formata din 60 de muzicieni a interpretat compozitia “Carmen” folosind doar smartphone-uri si tablete. Aplauze la scena deschisa din partea noastra si vizionare placuta!

Locul 2
Bronzul este obtinut in acest clasament de campania ce a transformat mii de utilizatori in voluntari pentru o cauza umanitara. In China, o tara in care 20.000 de copii sunt dati disparuti in fiecare an, tehnologia a sarit in ajutor si a reunit zeci de familii. Printr-o aplicatie ce foloseste tehnologia de “face recognition”, orice cetatean s-a transformat intr-un voluntar, iar printr-o simpla fotografiere a unui copil abandonat, sansele ca acesta sa fie identificat au crescut. In doar o saptamana, doua familii au fost reunite datorita aplicatiei. Vezi cum functioneaza aici.


Locul 1

Pe locul intai vorbim despre castigatoarea Marelui Premiu in cadrul competitiei internationale Cannes Lions. Prin super ideea Smart Txtbks, s-a reusit ca manualele si cartile scolare sa poata fi citite de pe orice telefon mobil prin intermediul cartelelor SIM obisnuite, chiar daca nu vorbim de smartphone-uri. Smart Txtbks a fost lansata de agentia Smart Communications din Filipine.
Telefonul a fost astfel transformat intr-un e-reader ce inlocuieste la un alt nivel smartphone-urile, din pacate inexistente pentru scolarii cu posibitati materiale reduse. Detalii despre campanie aici.

Surse poze
Locul 6:
http://thenextweb.com
Locul 5:
http://vimeo.com/67545915
Locul 4:
http://www.geekosystem.com
Locul 3:
https://www.youtube.com
Locul 2:
http://www.coloribus.com
Locul 1:
http://seeourentry.com