“O companie trebuie sa aiba in principal grija de acest top 30 al paginilor gasite, fie ca vorbim de site-ul corporate, fie ca vorbim de bloguri, retele sociale, site-uri care vorbesc despre produsele sau serviciile pe care le oferi. Trebuie sa reactionezi rapid, onest si intr-un mod «prietenos». Este o vorba: adevaratul caracter este dezvaluit in momente dificile. Acelasi lucru se aplica si brandurilor. Trebuie sa ai un brand puternic online, care respira stabilitate si siguranta, intrucat dupa ce aceste momente dificile vor trece, oamenii isi vor aminti acest lucru”, a declarat, pentru Wall-Street, Laszlo Horvath (foto).

Prezent in cadrul workshop-ului Engine Marketing, organizat de Carnation Group, presedintele Active Media considera ca majoritatea companiilor nu acorda foarte multa importanta reputatiei online si intra in panica in momentul in care traverseaza momente economice dificile, precum actuala criza financiara.

“A construi o reputatie online solida presupune mult timp si la fel de mult efort. Vestea buna este ca daca ai o reputatie online buna, in momentul in care recesiunea loveste, esti pregatit. De aceea trebuie sa ai grija de aceasta reputatie inainte ca lucrurile neplacute sa se intample. Majoritatea companiilor nu fac asta si apoi intra in panica. Nu este un lucru bun de facut in mediul online. Pe Internet nu poti repara rapid o informatie negativa, in momentul care exista pe Internet, va ramane acolo. Trebuie sa ai grija sa ai cat mai multe reactii pozitive, astfel incat sa poti contracara un comentariu negativ”, spune Laszlo Horvath.

“Poti distruge foarte usor o reputatie online. Vestile proaste se imprastie atat de repede online. Oamenii care au avut o experienta proasta cu compania ta vor povesti despre asta altor sapte indivizi, in timp ce o experienta pozitiva o mentioneaza unei singure, maxim doua persoane”, adauga oficialul Active Media.

Marketingul prin motoare de cautare-element indispensabil in construirea reputatiei online

Laszlo Horvath considera ca site-urile care nu sunt vizibile pentru motoarele de cautare sunt clasate drept inexistente pentru potentiali si chiar actuali clienti. Astfel, o pagina cu rezultatele cautarii reprezinta cel mai eficient canal de marketing, din punct de vedere al costurilor.
In opinia acestuia, motoarele de cautare contribuie atat la construirea unei reputatii online puternice, cat si la impulsionarea achizitiilor sau contactelor online si offline.

Potrivit unui studiu realizat de Pew Internet, principalele activitati online sunt folosirea e-mail-ului (93%), utilizarea motoarelor de cautare (81%) si activitatile de cercetare a produselor si serviciilor (62%). In plus, rezultatele obtinute in urma cautarii au un aport de 49% in deciziile de cumparare online.

Principalele motoare de cautare sunt Google (567 milioane de vizitatori unici), Yahoo (239), MSN (178) si Ask network (128), conform comScore Custom Analysis.