Asa ca 78% dintre companiile romanesti se promoveaza pe retelele de socializare, iar mai mult de jumatate folosesc marketing-ul pe retelele de socializare de 1-3 ani, adica mai putin decat se intampla la nivel mondial, unde utilizarea social media se apropie de 100%.

Aproape jumatate din acestea posteaza zilnic continut si considera ca utilitatea retelelor de socializare pentru companie va creste in viitorul apropiat.

Facebook este cea mai utilizata sursa de promovare, in proportie de 93% din respondenti, YouTube si LinkedIn au o rata de utilizare de 43%, repectiv 41% si Twitter, de 26%, potrivit studiului „Social media si mediul de afaceri romanesc”, realizat de EY Romania.
Cei mai multi respondenti aloca pentru marketingul pe social media intre 1-5 ore, in timp ce 30% aloca peste 10 ore in fiecare saptamana. Frecventa postarii variaza si ea, cu 49% dintre respondenti postand zilnic, 15% o data la 2-3 zile, 21% saptamanal, iar 15% lunar sau o data la cateva luni.

Citeste si:

Companiile care se promoveaza in social media au un departament specializat, in proportie de 39% dintre ele, iar 83% considera ca reletele de socializare sunt o modalitate rapida si eficienta de a prezenta produse si servicii.

Cele mai multe companii, 87%, sunt active pe retelele de socializare pentru comunicarea de brand si marketing/vanzari, in proportie de 85%, dar si pentru recrutare, networking, analiza competitiva si cercetare, intr-o masura mai mica.

Studiul contine raspunsurile a 173 de reprezentanti ai unor companii romanesti din industrii diferite, realizat intre 22 august si 10 octombrie 2013. 79% dintre respondenti sunt reprezentanti ai unor companii cu venituri anuale care depasesc 10 milioane de euro.