"Exista desigur si adventurieri insa am observat si companii care si-au facut bine planurile si care, impreuna cu o strategie buna de vanzari, reusesc sa vanda locuinte noi", a completat Ilie.

Pe o piata rezidentiala cu un suflu ceva mai pozitiv, compania a reusit sa isi consolideze pozitia de lider, insa nu fara eforturi substantiale.

Am muncit dublu pe rezidential pentru a creste cu 30%

“Ne-am consolidat pozitia de lider, oricat de clasica este aceasta afirmatie. Am muncit dublu pe rezidential pentru a creste cu 30%, avem echipa cu cele mai bune rezultate de vanzari si am inregistrat peformante foarte bune pe segmentul de proiecte noi – numai in cazul Cosmopolis, proiect al carui agent exclusiv am devenit la inceputul acestui an, vom incheia cu vanzari de aproximativ 260 de unitati”, a spus Valentin Ilie.

Cum se explica evolutia pozitiva din 2013? “Dupa involutia din 2012 si avand in fata perspective mai bune, tot mai multi potentiali cumparatori au decis ca este un moment bun pentru a achizitiona, fara sa mai astepte un an sau doi pentru o scadere care pana la urma poate fi eventual obtinuta din negociere. Acest fapt s-a vazut de altfel si in cresterea numarului de tranzactii cu 16% potrivit ultimelor date oficiale”, a explicat Ilie.

Este posibil sa vedem tot mai multe proiecte rezidentiale noi

El a adaugat ca “pe masura ce dezvoltatorii si-au adaptat oferta si strategiile la cererea actuala, tot mai multi cumparatori si-au indreptat atentia si spre locuinte noi. Daca actualele tendinte se vor mentine si anul viitor, e posibil sa vedem tot mai multe proiecte noi – nu la nivelul anunturilor de dinainte de criza dar la un nivel acceptabil considerand seceta din ultimii ani”.

Piata rezidentiala ar putea cunoaste chiar o usoara crestere in 2014, in absenta unor astfel de evenimente negative.

“Nu vorbim de o crestere a preturilor, tendinta este in continuare de scadere insa procentul este mult, mult mai redus decat in perioada 2008-2011. Ar putea sa apara tot mai multe dezvoltari rezidentiale noi, adaptate la criteriile cererii actuale, acestea urmand sa reprezinte o varianta atractiva pentru cumparatorul unei locuinte. 2013 a demonstrat ca daca ai un produs bun, o oferta buna, o strategie de marketing bine pusa la punct si o echipa calificata de vanzari, poti obtine rezultate bune. Pentru Coldwell Banker a fost cel mai bun an pe segmentul rezidential nou, se pot obtine deci rezultate bune”, a completat managerul Coldwell Banker.

In ceea ce priveste principalele provocari din 2014 pe piata locuintelor. “Este dificil de spus. Posibilitatile de finantare sunt intotdeauna importante insa lucrurile s-au asezat dupa socul initial care s-a produs in momentul trecerii programului Prima Casa pe finantari in lei. Cel putin in cazul proiectelor noastre, finantarile prin Prima Casa au revenit la un nivel similar cu cel dinainte de schimbarea monedei de finantare”, a mai spus Valentin Ilie.

Afacerile Coldwell Banker, crestere de 5-10%

Afacerile Coldwell Banker Affiliates of Romania au avut clar o traiectorie pozitiva in 2013, o crestere de minim 5%-10% este sigura, a declarat Valentin Ilie, CEO al Coldwell Banker Affiliates of Romania.

In 2012 cifra de afaceri a companiei a fost de 4,5 mil. euro, Coldwell Baker fiind liderul pietei.

Property management, cel mai mare departament al Coldwell Banker

Chiar daca segmentul rezidential a avut un suflu mai energic in 2013, cel mai mare departament din cadrul Coldwell Banker este cel de property management.

Citeste si:

Property management-ul, in care compania include si serviciile de REO Management (real estate owned) si cele ale departamentului de retail Mmanagement, continua sa fie cel mai mare departament din cadrul companiei.
“Administram peste 2000 de proprietati imobiliare, de la spatii de birouri si centre comerciale la apartamente individuale si am continuat sa facem ceea ce stim noi mai bine, sa administram proprietati imobiliare si sa oferim solutii pentru proiecte distressed. Iar in 2014 vom munci si mai mult, cresterile urmand sa vina de la sine”, a precizat Ilie.

“Segmentul de property management a continuat sa creasca, acesta fiind un segment care va cunoaste si in viitor o dezvoltare semnificativa, tinand cont ca tot mai multi proprietarii de spatii imobiliare vor externalize serviciile de management catre companii cu experienta in acest domeniu”, considera managerul Coldwell Baker..

In general, in viziunea sefului Coldwell Banker, piata imobiliara a avut in 2013 o evolutie conforma cu asteptarile de la inceputul anului. Segmentul de investment s-a mentinut la un nivel similar cu cel din anul precedent, fiind in continuare puternic dependent de un numar foarte redus de cumparatori. Pe segmentul de birouri au avut loc numeroase prelungiri de contracte, tinand cont si de numarul relativ mic de cladiri noi finalizate in timp ce tot mai multi proprietari de centre comerciale au inceput sa pretuiasca nu doar imbunatatirea mixului de chiriasi cat si actiunile de eficientizare a costurilor.

“Ma astept ca 2014 sa fie un an similar cu cel actual, sa ne mentinem cel putin la acest nivel. Cu cat semnele de stabilizare vor fi tot mai clare, interesul general al investitorilor fata de piata imobiliara locala va creste. Decisiv va fi si contextul macroeconomic general, un eveniment negativ pe plan local sau global avand puterea sa isi arate influenta negative asupra pietei imobiliare si a economiei in general”, a declarat Ilie.

Coldwell Banker Affiliates of Romania este liderul pietei de consultanta imobiliara din Romania dupa ultimele rezultate financiare oficiale si compania cu cea mai extinsa activitate pe segmentul rezidential, fiind reprezentantul local a uneia dintre cele mai cunoscute companii imobiliare la nivel mondial.

Coldwell Banker Affiliates of Romania ofera servicii de consultanta, brokeraj si management al proprietatilor imobiliare pe toate segmentele pietei: rezidential, birouri, industrial, terenuri si investitii. Compania are in prezent 45 de sucursale – cincisprezece in Bucuresti si cate una in Alba Iulia, Arad, Bacau, Baia Mare, Bistrita, Botosani, Braila, Bran, Brasov, Campulung, Cluj-Napoca, Constanta, Drobeta-Turnu Severin, Galati, Iasi, Miercurea Ciuc, Onesti, Oradea, Piatra Neamt, Pitesti, Ploiesti, Rasnov, Satu Mare, Sfantul Gheorghe, Suceava, Targu Mures, Turda, Vaslui, Zalau si Zarnesti.

Cu o istorie de peste 100 de ani, compania de origine americana este detinuta in prezent de Realogy Corporation, unul din cei mai mari francizori din domeniul imobiliar la nivel mondial. Prin reteaua sa, Coldwell Banker acopera 50 de tari cu 3.800 de birouri si are peste 80.000 de consultanti si brokeri.