Stiri, noutati sau oferte promotionale, informatiile de tot felul sosesc sub forma newsletterelor in casutele de mail ale abonatilor, Internetul fiind o sursa de informare tot mai importanta
Fie ca este vorba de un jucator din industria farma sau un magazin online de electrocasnice si produse IT&C, tot mai multe companii descopera ca Internetul poate fi o sursa buna de atragere a clientilor, sau chiar de comercializare directa a produselor. In plus, mass-media online isi gaseste tot mai multi adepti, site-urile de specialitate inregistrand cresteri constante ale numarului de cititori.

Rata medie de deschidere a newsletterelor in 2006 a fost de aproximativ 22% potrivit unui studiu realizat de White Image, companie specializata de solutii de email maeketing. Din raportul INSIDE - "Cum au fost citite newsletterele in 2006" mai reiese ca rata medie de clickuri realizate de cititorul unui newsletter a fost in anul precedent de 7,47%, cele mai mai rate ale ambilor indicatori fiind inregistrate in trimestrul doi.

Analizand comparativ evolutia ratelor de deschidere si a celor de click se constata o corelatie a acestor indicatori. Astfel, raportul rata de deschidere/rata de clickthrough este stabil pentru companiile care trimit newslettere de mai mult timp. In schimb pentru companiile care sunt inca la inceput, acest raport este foarte variabil si inregistreaza cresteri (diminuarea ponderii pe care click-urile o ocupa in deschideri).

Indicatorul clickthrough base opened email a avut o evolutie relativ stabila pe tot parcursul anului. Indicatorul are o importanta sporita, intrucat releva interesul cititorilor pentru continutul newsletterului. Media ratei de clickthrough base opened email pe anul 2006 este de 34.25%, ceea ce inseamna ca mai mult de o trime din cei care au deschis emailul primit au citit cel putin un articol din continutul newsletterelor, se mai arata in raportul White Image.

Perioada lunilor de concediu (iulie, august, septembrie) a atras cea mai mare atentie din partea cititorilor unui newsletter, ratele de clickthrough calculate folosind ca baza numarul de deschideri (numarul de persoane ceare au dat click / numarul de persoane care au deschis) fiind cele mai mari din intreg anul. Acest fapt se explica prin timpul liber mai mare al cititorilor si prin faptul ca cei care deschid chiar si in concediu un newsletter pot fi catalogati ca cititori de baza, care citesc mai multe articole.

“Analiza pe trimestre evidentiaza interesul mai mare fata de newslettere in perioadele de inceput de an si in perioda de vara. Astfel comunicarea pe email s-ar putea dovedi foarte eficienta in perioadele cand mediile traditionale de comunicare inregistreaza scaderi. Mentionam ca volumele de deschideri mari se inregistreaza in al doilea trimestru, insa trimestrul I si III se dovedesc a genera eficiente mai mari” mentioneaza autorii studiului, adaugand ca abonatii au citit in medie aproximativ doua articole.

Clasamentul pe domenii

Mass-media are cei mai fideli abonati (rate de deschidere si click relativ constante) IT-ul si newsletterele financiar-bancare inregistrand cele mai mari rate de deschidere. Spre exemplu, domenii precum mass-media, Events&Training sau Producatori sunt prezente de mai mult timp in comunicarea prin newsletter si de aceea au rate de deschidere si click relativ uniforme de la un trimestru la altul. In schimb, domeniul farmaceutic, utilizator recent al email marketing-ului, se caracterizeaza printr-o scadere semnificativa spre sfarsitul anului - o scadere a interesului pentru continutul newsletter-ului de la 41,85 % in trimestrul trei la 26,85 % in trimestrul al patrulea.

Newsletterele din domeniul financiar-bancar se bucura de rate de deschidere mari, datorita interesului cotidian pe care utilizatorii il arata unui aspect atat de important - banii. “Mai mult, in timpul lunilor de vara, rata de deschidere inregistreaza o valoare semnificativa - 50,28% ceea ce denota ca tot mai multe persoane sunt interesate de modalitati de a recupera investitiile in concedii din perioada de vara”, se mai arata in raportul White Image.

Domeniul Publishing se incadreaza in trendul tabloului general, cu rate de interes inalte in primul si in al treilea trimestru. Aceeasi observatie este valabila si pentru domeniul Events&Training. Pentru domeniul consultanta, variatia de la trimestru la trimestru este minima deoarece abonatii manifesta un interes constant pentru acest domeniu, indiferent de sezon. Acesti abonati sunt stabilizati si datorita specificului domeniului, newsletterele fiindu-le un instrument util pentru afacerile lor.

Cele mai bune rate de deschidere le inregistreaza newsletterele IT (48,81%), cele din domeniul financiar-bancar (44,85%) si cele din Auto (37,68%). Newsletterele din domeniul serviciilor au intregistrat anul trecut o rata medie de deschidere de 34,12%, in timp ce domeniul farma a inregistrat o rata de 33,57%. Restul domeniilor au inregistrat o rata medie de deschidere a newsletterelor specializate de sub 30%, pe ultimele doua pozitii clasandu-se retailul cu 26.30% si mass-media cu 21,25%.

Companiile se lupta pe timpul abonatului

Campul de lupta nu este dat de inbox-ul abonatului ci de timpul acestuia pentru a citi informatiile primite prin newsletter. Astfel, competitia nu este reprezentata neaparat de companii din acelasi domeniu ci de orice newsletter primit, indiferent de aria de informatii, perioada de timp acordata citirii newsletterelor fiind in general constanta.

In domeniul Producatori, Inboxul abonatului este castigat mai ales in perioada de iarna (ultimul trimestru), cand se inregistreaza un maxim de interes de 38,17 %. Aceasta este perioada promotiilor, cand producatorii reusesc sa capteze cel mai bine atentia abonatului. Ca rate de deschidere, graficul este relativ uniform, cu variatii minime de la un semestru la altul.

Rata de clickthrough/rata emailurilor deschise este relativa deoarece va tine intotdeauna cont de volumul de newslettere trimise, noteaza autorii studiului. Totusi, analizand ratele de interes inalte din segmentul Q4, s-ar putea imagina ca domeniul Producatori a intuit ca perioada de iarna este una pe care companiile nu se concentreaza de obicei (datorita nivelului de atentie scazut specific acestei perioade) si a exploatat-o la maxim.

”Dat fiind ca numarul de emailuri deschise in Q4 este relativ scazut in comparatie cu alte trimestre, sansele de a obtine atentia abonatilor este mai mare pentru cei care decid sa se concentreze pe aceasta perioada, de regula negljata”, se mai spune in raportul INSIDE - "Cum au fost citite newsletterele in 2006".

Din raportul White Image mai reiese ca miercurea este ziua in care newsletterele inregistreaza cele mai mari rate de deschidere si de clickthrough, in lunea fiind lidera in timpul lunilor de concediu.

In 2005 cea mai mare parte a clickurilor au fost distribuite in zilele de miercuri si joi si luni, in ordinea valorilor inregistrate, iar cele mai multe deschideri au fost in zilele de luni si miercuri, in ordinea valorilor inregistrate. Si in 2006 evolutia indicilor pentru ratele de deschidere si clicktrough au urmat, in mare parte acelasi model. Astfel, urmatoarele zile dupa miercuri, cand s-au inregistrat cele mai mari valori, atat pentru ratele de deschidere, cat si pentru cele de clickthrough, au fost lini - rata de deschidere de 20.62 si joi - rata de clickthroughde 20.52%, se mai spune in raportul White Image.

Raportul a fost realizat pe baza tuturor instrumentelor de analiza necesare pentru a masura eficienta in email marketing, prin monitorizarea a aproximativ 11 milioane de emailuri reprezentand 879 de newslettere trimise si monitorizate in anul 2006.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Special »



Setari Cookie-uri