Branimir are 41 de ani, iar Kosara, sotia lui, 38 de ani. Ambii se ocupau pana in 2012 de dezvoltarea de proiecte de business pentru diferite companii din Serbia, Branimir avand un master in inginerie, iar Kosara un master in economie. Asta pana in momentul in care au decis ca e momentul sa inceapa o afacere pe cont propriu, ghidati de pasiunea pentru gatit. S-au indreptat catre domeniul berii artizanale, desi faptul ca nu exista nicio microberarie la momentul respectiv in Serbia era deopotriva ”inspaimantator si promitator”, povesteste pentru wall-street.ro Branimir.

”Am petrecut trei luni gandindu-ne la cel mai potrivit nume pentru afacerea aceasta, alaturi de cei de la agentia Lorem Ipsum, care au realizat si logo-ul Kabinet. Am gasit spatiul pentru fabrica in septembrie 2012, planul de business era gata, la fel si primele retete. Constructia a inceput in mai 2013 si am deschis fabrica in februarie 2014”, spune Branimir.

Cei 500.000 de euro au fost investiti in echipamente, suma fiind mare din cauza componentei greenfield a proiectului. Banii au provenit din fonduri proprii si fonduri apartinand partenerilor de afaceri. Fabrica este situata la 40 de kilometri de Belgrad, la poalele muntilor Kosmaj.

Ne-am confruntat la inceput cu stresul constructiei fabricii, intarzieri in furnizarea echipamentelor de productie, recrutarea echipei, testarea mai multor retete astfel incat sa le ajustam la o piata virgina, sensibilitatea la pret, intarzierea platilor, totul urmat de o crestere rapida”, puncteaza Branimir.

Export de bere artizanala in 15 tari

Kabinet a inceput cu trei retete de bere, dupa care in primul an de functionare a ajuns la 15 retete. In prezent, portofoliul cuprinde peste 35 de stiluri de bere. In prezent, capacitatea de productie ajunge la 2.000 de litri per sarja. Microberaria are in prezent 14 angajati.

Citeste si:

”Am fost norocosi intrucat cu cateva luni inainte de deschiderea fabricii a fost inaugurat primul bar unde se vindea bere artizanala si cateva restaurante cunoscute si un hotel de lux au fost suficient de deschisi la minte in a ne sustine afacerea. Acum produsele noastre se gasesc in pub-uri, in cafenele, restaurante, hoteluri, duty-free-uri. In plus, exportam in 15 tari”, adauga proprietarul Kabinet.

Aflati mai multe detalii despre piata microberariilor intr-o analiza Wall-Street PRO.

Recent, fondatorii Kabinet au reusit sa isi listeze produsele si in lantul de magazine IDEA din Serbia.

”Ne-am promovat in special prin social media, prin contacte personale, cu ajutorul evenimentelor de caritate sau evenimentelor culturale. Nu am platit niciodata pentru reclama”, afirma Branimir.

In perioada urmatoare, cei doi isi propun sa finalizeze constructia unui bar de prezentare in cadrul microberariei si sa extinda portofoliul de beri.

Branimir vorbeste despre cresterea sustinuta a segmentului berilor artizanale, in prezent existand circa 20 de microberarii in Serbia si peste 150 de sortimente sunt importate. Cu toate acestea, sunt putini consumatori care cunosc acest tip de bere si diferentele care exista intre sortimente.

”Unii privesc berea artizanala ca un produs consumat de hipsteri sau ca un produs prea scump. Important este ca oamenii incep sa fie interesati sa consume bere calitativa si sa experimenteze pana la un anumit nivel gusturi diferite. Cu toate acestea, berea cu lamaie este un teritoriu interzis in Serbia”, conchide Branimir.