Hamacuri.ro este o astfel de afacere: un magazin online specializat in vanzarea de hamacuri, cu livrare in intreaga tara. Site-ul a fost lansat recent in luna august si ofera diverse tipuri de hamacuri potrivite fiecarui potential client: de la hamacuri clasice, cu baston sau hamacuri-scaune pentru adulti, copii si chiar bebelusi, la hamacuri pentru piscina si plaja. Se pot comanda si suporturi si diverse accesorii utile pentru montare. Preturile variaza intre 99 si 780 de lei, suporturile ajungand si pana la 1.000 de lei.

„Romanii apreciaza originalitatea, utilul si agreabilul. Hamacul raspunde minunat acestor caracteristici si este, printre altele, ceea ce ne-a motivat sa lansam acest proiect unic pentru Romania”, ne-a spus Tarik Bouali, general manager al eButiks dotro, companie care administreaza site-urile hamacuri.ro si cafele.ro.

Desi comertul online nu este inca foarte bine dezvoltat in Romania, Bouali ramane optimist in privinta interesului si puterii de cumparare a romanilor. „Romanii sunt foarte deschisi la ceea ce este modern si se adapteaza rapid la schimbari. Nu ne ramane decat sa ne referim numarului de utilizatori de Internet”, afirma Bouali.

Investitia initiala in afacerea hamacuri.ro s-a ridicat la aproximativ 20.000 de euro, incluzand consultanta, marketing-ul, stocul de marfuri si demersul comercial propriu-zis. Un sfert din aceasta suma s-a alocat promovarii magazinului virtual. In prezent, exista sase persoane care se ocupa de bunul mers al afacerii, trei dintre acestea fiind localizate in cele mai mari orase din tara, pentru a prospecta noii clienti.

Acesti clienti reprezinta intr-un procent mai mare companiile care se gandesc la un cadou interesant pentru angajatii lor, dar exista si persoane fizice interesate de achizitionarea unui hamac. „Anumite companii doresc sa ofere cadouri originale angajatilor lor, clientilor sau colaboratorilor. Noi le propunem pachete foarte interesante pentru ca ei sa poata sa isi indeplineasca dorintele si sa dezvolte cu noi relatii durabile”, confirma Bouali. Conform datelor publicate pe site, au existat pana acum peste 13.000 de cereri online.

Vorbind despre concurenta, Bouali ne asigura ca avantajul competitiv al afacerii sale sta, in primul rand, in interactiunea placuta dintre clienti si site, hamacuri.ro fiind inainte de toate un „butic” online specializat, asemenea primului proiect al companiei eButiks dotro, cafele.ro.

Citeste si:

„Politica noastra este de a face in asa fel incat, atunci cand un client intra pe site-ul nostru, sa fie incantat din mai multe puncte de vedere. Noi ramanem aproape de clientii nostri si ne place sa petrecem timpul necesar pentru a raspunde diferitelor lor intrebari si ii sfatuim. Suntem convinsi ca acestea sunt caracteristicile ce ne disting de celelalte magazine online”, sustine Bouali. Intr-adevar, site-ul dispune de o sectiune de intrebari si raspunsuri legate de hamacuri si folosirea acestora.

Desi site-ul a fost lansat recent, afacerea cu hamacuri se bucura deja de interesul romanilor care apreciaza inovatia si produsele de calitate. Mai mult decat a fi un produs modern si „fashionable”, hamacul invita la relaxare, creeand un spatiu intim si placut, fie ca e vorba de plasarea acestuia in interiorul locuintei sau in exterior.

Pentru cei care se gandesc deja la o afacere similara, Bouani recomanda considerarea a patru aspecte esentiale in evolutia unui magazin online: deschiderea catre public, increderea oferita clientilor, trezirea interesului acestui tip de cumparaturi prin excelenta punere in valoare a produselor de vanzare si in final operatiunea de vanzare in sine.

Ca eventuale riscuri, trebuie precizat ca pentru un magazin online procesul de vanzare dureaza mai mult decat in cazul unui butic plasat in centrul orasului, unde este asigurat un anumit vad comercial prin simpla prezenta fizica a magazinului pe strada. Aceasta se traduce prin venituri care ajung mai lent la comerciant si posibil si zile fara venituri, insa exista si un avantaj major: costurile de intretinere sunt mult mai mici fata de cheltuielile generate de un magazin obisnuit, deci si profitul mai ridicat, depinzand insa de vanzari.

„Suntem convinsi ca acest nou mod de a face business reprezinta viitorul comertului in general si va avea o foarte mare parte din operatiile comerciale”, incheie Bouani, incurajand astfel de initiative.