Aceste concluzii rezulta dintr-o noua examinare atenta a datelor prin satelit, efectuata de catre anchetatori in vederea localizarii epavei avionului de tip Boeing 777, care s-a "evaporat" de pe radare la 8 martie cu 239 de persoane la bord, la putin timp dupa ce a decolat de pe aeroportul din Kuala Lumpur cu destinatia Beijing, scrie Mediafax.

Avionul si-a schimbat traiectoria de zbor in mod radical, catre vest, apoi catre sud. Nicio urma a avionului nu a fost gasita, de atunci, in pofida unor vaste cautari aeriene si submarine efectuate in Oceanul Indian, in largul coastelor de vest ale Australiei. "Perimetrul cautarilor ramane acelasi, dar anumite informatii noi sugereaza ca zone situate un pic mai la sud - in interiorul zonei de cautare, dar un pic mai la sud - prezinta un interes deosebit si sunt prioritare", a anuntat vicepremierul australian Warren Truss.

Declaratiile lui Truss coincid cu semnarea la Canberra a unui memorandum intre Australia si Malaysia cu privire la organizarea viitoarei faze a cautarilor submarine, care urmeaza sa inceapa in saptamanile imediat urmatoare. Un perimetru de 60.000 de kilometri patrati a fost delimitat in acest sens. Potrivit lui Warren Truss, specialistii sunt convinsi in continuare ca avionul, care a ramas fara carburant, s-a prabusit in partea de sud a Oceanului Indian, intr-o zona aflata pe al "saptelea arc de cerc" trasat pe baza pozitiei primite in mod automat prin satelit.