"Construirea unui nou terminal plecari cu toate dotarile este imperios necesara, iar in urma unor estimari si testari ale pietei in domeniu s-a ajuns la suma de 10 milioane de euro" a declarat, citat de NewsIn, directorul general al Aeroportului Baneasa.

Deoarece in ultimii trei ani a crescut numarul pasagerilor, terminalul existent nu mai face fata. Mladin considera ca daca se va construi noul terminal Aeroportul Baneasa va avea o capacitate de peste doua milioane de pasageri si implicit va creste profitul si nu in ultimul rand se vor imbunatatii conditiile pentru pasageri. Daca in 2007 au tranzitat Aeroportul Baneasa aproximativ patru milioane de calatori peste cativa ani numarul va creste la peste opt milioane de pasageri, a spus Mladin.

"De doi ani ne-am aratat disponibilitatea pentru a participa la construirea terminalului plecari al aeroportului, dar nu s-a finalizat nimic. Suntem in faza de intentie si asteptam aprobari din partea Ministerului Transporturilor. Ne intereseaza ca pasagerii sa beneficieze de servici mai bune ca doar acest aeroport este casa noastra" , a declarat directorul general al companiei low-cost,Blue Air Gheorghe Racaru.

Directorul general al aeroportului Aurel Vlaicu considera ca este necesar un al treilea aeroport pentru ca, in urmatorii ani, cu toate dotarile si modernizarile ce vor fi facute la aeroporturile din Baneasa si Otopeni, acestea nu vor face fata fluxului din ce mai mare de calatori. In aceste conditii, Stefan Mladin exclude posibilitatea inchiderii aeroportului Baneasa.

Aeroportul Baneasa trebuie sa adopte masuri de protectie a mediului, iar in acest sens a fost demarat un studiu pentru obtinerea unor fonduri de la Comunitatea Europeana.

Citeste si:

Ministrul transporturilor Ludovic Orban a declarat ca Aeroportul Baneasa va fi adaptat la normele de mediu, dar acesta nu este un motiv ca aeroprtul sa dispara.

Directorul aeroportului Baneasa declara in luna februarie ca la Baneasa vor mai fi facute investitii de circa 15 milioane de euro pentru realizarea unui terminal pentru pasageri si al unui hangar.

Stefan Mladin estima ca, pentru realizarea noului terminal de plecari va fi nevoie de 10-11 milioane de euro, suma ce include toate dotarile necesare. Pentru realizarea hangarului, acesta a precizat ca va fi nevoie de aproximativ 3 sau 4 milioane de euro, suma care de asemenea, cuprinde toate dotarile necesare desfasurarii activitatii.

Potrivit directorului general al aeroportului Baneasa va exista si un cargo usor (transport de marfa cu aeronave mici si curierat n.r.) care este necesar datorita retelei mari de centre comerciale de care este inconjurata aerogara. De asemenea, se va mai construi si un terminal VIP, pentru cursele de business.