In prima luna a lui 2008, cei trei operatori transportasera 143.600 de pasageri pe zborurile din si catre Romania. Cresterea de peste 41% (59.400 de persoane) a numarului de pasageri care au zburat in ianuarie cu operatorii cu tarife scazute mai sus mentionati demostreaza redirectionarea pasagerilor catre operatorii low-cost pe fondul crizei financiare globale.

Wizz Air, crestere de 124%

Cea mai mare crestere pe care a avut-o vreun operator cu tarife scazut este Wizz Air, care a transportat cu 52.000 mai multi pasageri in ianuarie 2009 in comparatie cu prima luna a anului precedent. Daca in ianaurie 2008 Wizz Air transporta 42.000 de pasageri, in aceeasi perioada a lui 2009 compania a raportat o crestere de 124%, pana la 94.000 de persoane.

Gradul de incarcare a aeronavelor apartinand companiei Wizz Air a fost de 83% in prima luna a anului.

In total, Wizz Air opereaza din Timisoara 23 de curse dus-intors saptamanal, ceea ce reprezinta aproximativ un sfert din intreaga activitate operationala din Romania.

Operatorul cu tarife scazute a intrat pe piata din Romania in iulie 2006 si a stabilit prima baza operationala in Bucuresti in iunie 2007 si a doua la Cluj, in mai 2008. Cea de-a treia baza a fost deschisa la Timisoara in februarie 2009.

In prezent, compania ofera zboruri pe 24 rute, catre 10 destinatii, din Bucuresti, Cluj, Tirgu-Mures si Timisoara.

Blue Air, crestere moderata

Operatorul local Blue Air a transportat 75.000 de pasageri in prima luna a acestui an, cu 8.000 de pasageri mai mult fata de perioada similara a lui 2008. Desi a inregistrat o crestere de 12,7% a numarului de pasageri in prima luna a acestui an, cota de piata a Blue Air a scazut pana la 34%, compania fiind intrecuta in topul operatorilor cu tarife scazute de rivalii de la Wizz Air, cu 36%, conform studiilor de piata ale Wizz Air.

Compania si-a propus sa transporte in 2009 circa 1,5 milioane de pasageri si o afaceri de circa 150 milioane de euro.

Citeste si:

In Romania, compania opereaza zboruri in Bucuresti, Arad, Bacau, Constanta si Sibiu.

Flota companiei Blue Air este constituita in prezent din sapte aeronave Boeing 737: trei aeronave seria 737 – 300, doua aeronave seria 737 – 400 si doua aeronave 737 – 800 Next Generation (avand o capacitate de 189 de locuri).

My Air stagneaza

Desi nu par a avea cel mai bun an pe piata din Romania, italienii de la My Air isi pastreaza locul al treilea in topul companiilor cu tarife scazute. Daca in ianuarie 2008 compania transporta 34.600 de pasageri, in prima luna a acestui an s-a inregistrat o scadere nesemnificativa de pana la 34.000.

In schimb, gradul de ocupare a aeronavelor My Air a inregistrat o crestere de circa 2%, de la 72%, in 2008, pana la 74% anul acesta.

In 2008, compania a transportat peste 400.000 de pasageri, situandu-se la acelasi nivel fata de anul 2007.

Pentru 2009, compania a anuntat reduceri de 10-20% la pretul biletelor de avion pentru a atrage cat mai multi pasageri.

Cele 40 de curse saptamanale operate de companie sunt specializate in cea mai mare parte pe destinatii din Italia, cu exceptia Frantei (Paris). Toate zborurile sunt efectuate din Bucuresti.

Incepand cu orarul de vara compania va lansa doua noi destinatii pe piata locala: catre Rimini, de la si spre Ibiza, cu escala in Italia.