Pentru 2016, obiectivul companiei este de a-si consolida pozitia pe piata locala de food delivery, unde potrivit datelor proprii este lider de piata, precum si lansarea de noi functionalitati, printre care optiunea de plasare a comenzilor de grup.

Compania a dublat, anul acesta, numarul restaurantelor listate, atragand, intr-un singur an, peste 250 de noi restaurante partenere. In acelasi timp, numarul oraselor in care este prezenta platforma a crescut cu 45% fata de 2014, compania extinzandu-se in 13 orase din tara. Astfel, pe langa Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi, Timisoara, Constanta, Ploiesti, Oradea, Brasov si Arad, romanii din Galati, Craiova, Sibiu si Buzau au, de anul acesta, acces la platforma foodpanda.

De asemenea, in raport cu anul trecut, valoarea medie a comenzii a crescut cu 50%, ajungand la 15 euro, fata de o suma medie de 10 euro per comanda, in 2014. Pentru 2016, reprezentantii platformei foodpanda.ro estimeaza cresterea comenzii medii pana la 16 euro. Cresterea comenzii medii este determinata si de diversificarea tipului de restaurante prezente pe platforma, acum fiind incluse si mai multe unitati gourmet.

In ceea ce priveste modalitatea de plata a comenzilor, se observa, de asemenea, un trend ascendent al platii online, cu cardul. Astfel, daca in 2014 ponderea comenzilor achitate online era de circa 8%, anul acesta se ridica la 15%, urmand ca media pentru anul 2016 sa se ridice la 20%.

Citeste si:

”Dupa doi ani in care ne-am concentrat pe obtinerea unei cote de piata cat mai ridicate si atragerea unui numar considerabil de orase si restaurante in portofoliu, 2016 va fi anul consolidarii. In prezent, suntem liderul pietei de food ordering si delivery (50% cota de piata, potrivit companiei-n.r.)", a spus Radu Balaceanu, country manager al Foodpanda Romania. El spune ca anul viitor obiectivul va fi lansarea de noi functionalitati. Spre exemplu, "pregatim o noua functionalitate, care le va permite utilizatorilor sa faca, la fel de simplu, comenzi de grup, indiferent de locatia in care se afla cei care vor sa comande impreuna”, declara Radu Balaceanu.

Optiunea comenzilor de grup va fi lansata pana la finalul lui 2015, va fi disponibila exclusiv in aplicatia mobila foodpanda si va permite comunicarea intre utilizatori in vederea plasarii mai multor comenzi, de la acelasi restaurant, pe contul de utilizator al initiatorului comenzii. ”Comanda de grup este o optiune pe care am gandit-o tot in jurul ideii de comenzi corporate. Se adreseaza aceluiasi target, angajatii care comanda de la birou. Estimarea noastra este ca, pana la finalul lui 2016, circa 10% din totalul comenzilor foodpanda sa fie generate de comenzile de grup”, adauga Radu Balaceanu.

Foodpanda a lansat, in 2015, propriul serviciu de livrare, in Bucuresti si Cluj-Napoca, iar Capitala a fost primul oras in care a implementat, in premiera, meniurile la jumatate de pret, dedicate segmentului corporate. Tot de anul acesta, clientii Foodpanda pot plati mancarea comandata online cu tichete de masa Gusto Pass de la Sodexo.

Foodpanda.ro este cea mai mare platforma online de comenzi de mancare din Romania, colaborand, in prezent, cu peste 500 de restaurante din Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi, Brasov, Constanta, Arad, Ploiesti, Oradea, Galati, Craiova, Sibiu si Buzau.