De-a lungul carierei, Alina Cazacu (36 de ani) a dat peste o suta de interviuri de angajare, a lucrat ca baby sitter, consilier juridic si consultant. De asemenea, in adolescenta visa sa fie avocata, dar in prezent este senior manager non-core e-business in cadrul Telekom Romania, operator cu afaceri de aproape 1,04 miliarde de euro anul trecut. Mai exact, conduce o parte importanta dintre proiectele online ale Telekom Romania, printre care site-ul de comert electronic Clickshop.ro.

Visa sa fie avocata si cativa ani a incercat sa isi construiasca o cariera in domeniu. Insa, spune ca pasii pe care i-a facut nu au fost decat niste factori care au adus-o pe drumul corect in viata.

A absolvit Facultatea de Drept din Bucuresti in 2002, dupa care a urmat doua masterate in drept si a inceput un doctorat in domeniu

"Facultatea am facut-o din pasiune, pentru ca, in primul rand, mi se parea foarte greu sa fii admis acolo. Toate lucrurile acestea au fost ca niste factori declansatori. Poate nu am facut pasii coerenti sau drepti, dar m-au dus catre drumul corect”, afirma Cazacu.

Ziua era consilider juridic, iar noaptea baby sitter

Dupa ce a terminat facultatea in 2002, timp de aproape doi-trei ani (perioada care a coincis cu cea in care a realizat cele doua masterate), a incercat sa isi construiasca o cariera in domeniul dreptului.

Astfel, in 2004 s-a angajat, iar, pe timpul zilei era consilier juridic, iar noaptea era baby sitter timp de trei nopti pe saptamana. In paralel, seara, mergea la cel de-al doilea masterat. Tot in 2004 s-a angajat la Zepter pe o functie de operator calculator, in aceasta companie lucrand pana in 2006.

"Lucram intr-un depozit friguros, in care iarna erau in jur de sase grade, undeva in zona Armata Poporului (n.red. in prezent Lujerului). Cand venea marfa din Elvetia, uneori si operatorii de calculator ajutau la descarcarea oalelor. Seara ma duceam la master si ma intrebam: <<Doamne, dar ce caut eu aici?>>. Seful meu era un om extraordinar, un sarb. Am stat doi ani, dar am invatat foarte multa logistica, am invatat ce se intampla intr-un depozit. Mi-am dat seama insa acum cand lucrez in comert electronic, este foarte important sa stii ce fac si oamenii pe care tu nu-i vezi".

Alina, Alina, viata este o jungla. Daca nu te descurci, o sa ajungi sa vinzi castraveti in piata!

In 2005 a renuntat la drept, principalul motiv fiind faptul ca era foarte greu sa obtina cele doua recomandari care ii permiteau sa se inscrie la examenul de la Barou, foarte multi avocati seniori solicitand bani pentru acest lucru.

“Parintii mei sunt ingineri si nu as fi facut asa ceva. Parintii mei mereu imi ziceau: Alina, Alina, viata este o jungla. Daca nu te descurci, o sa ajungi sa vinzi castraveti in piata! Si imi era foarte frica de acest lucru, ca as putea ajunge sa vand castraveti. De-a lungul timpului am dat peste o suta de interviuri de angajare si mi-au prins bine. Daca aflam ca nu stiu pivoti in Excel, ma duceam sa invat, daca nu stiam sa fac slide-uri in PowerPoint, incepeam sa invat PowerPoint”.

In 2006, dupa cei doi ani petrecuti la Zepter, a lucrat trei luni la o avocata. Aceasta era o solutie prin care reincerca sa se intoarca catre domeniul dreptului.

Consultanta, un domeniu in care o persoana la inceput de cariera se intalneste cu un CEO

“Apoi am mers la interviuri si am fost acceptata la companiile de consultanta Deloitte si A.T. Kearney. Cei de la A.T. Kearney isi deschideau atunci biroul din Romania. E grea consultanta, dar iti ofera o gandire analitica si te pune in situatii precum cele in care eram eu, un om la inceputul carierei care dintr-odata se intalnea cu un CEO sau alte persoane din conducerea unei companii pentru a schimba lucrurile. Am stat doi ani la A.T. Kearney si a fost o perioada extraordinara”.

Au urmat cateva luni in care a fost manager de marketing la producatorul de usi Vertical Design in cadrul caruia s-a ocupat de partea de branding pentru noua fabrica de mobilier Alla Furniture.

Daca trebuia sa lansam un produs, invatam tot ce era nevoie pentru a-l lansa

In mai 2008 s-a angajat la compania de cercetare de piata in domeniul IT Pierre Audoin Consultants (PAC) unde a cunoscut un coleg care mai tarziu se muta la Romtelecom (actualul Telekom Romania), companie pentru care a inceput sa lucreze si Alina Cazacu in aprilie 2009.

“Cand am inceput, am lucrat opt luni la un proiect de outsourcing pentru ceea ce inseamna call center-uri tehnice: numarul 1921 (n.red. fostul numar pentru asistenta clientilor in cadrul Romtelecom) si pentru internet broadband”, afirma Cazacu.

Insa Alinei Cazacu ii placea tot mai mult online-ul asa ca si-a dorit sa faca parte din echipa lui Olaf Lausen, fost manager pentru dezvoltarea afacerii in cadrul Telekom. Mai exact, Lausen era cel care cauta idei de afaceri in Romania, dar si in cadrul altor filiale Telekom si testa potentialul lansarii lor astfel incat acestea sa genereze venituri care sa acopere scaderile altor servicii sau produse mai putin competitive. Cum era, de exemplu, domeniul telefoniei fixe.

Astfel, in 2010 s-a alaturat echipei lui Olaf Lausen, oamenii condusi de el urmand sa lanseze in aprilie 2011 Clickshop.ro, site-ul de comert electronic al Telekom.

“Stiam online in ideea ca imi placea, ma preocupa ce inseamna Google AdWords, SEO. Eu am fost mereu un bun manager de proiect. Adica daca trebuia sa lansam un produs, invatam tot ce era nevoie pentru a-l lansa. Iar regulile in management de proiecte sunt mereu aceleasi”, afirma Cazacu.

Vor sa creasca in zona de servicii business

Din 2013 Alina Cazacu este senior manager non-core e-business, adica este cea care conduce proiectele de online ale Telekom si o echipa de 28 de oameni. Mai exact, se ocupa de dezvoltarea site-urilor de comert electronic Clickshop.ro si Germanos.ro, de site-ul de continut sportiv Dolcesport.ro si de Local Hub, un portal online care pune in legatura consumatorii cu afacerile locale. Local Hub ofera, pe de o parte, informatii pentru persoane fizice (restaurante&cafenele dintr-un anumit oras, unde poate fi facut pasaportul, cursul valutar, starea vremii, horoscop) si, pe de alta parte, da posibilitatea IMM-urilor sa se promoveze pe acest site. Companiile se pot promova gratis, dar si contra cost. De exemplu, platind 3-5 euro pe luna isi pot adauga video sau fotografii pe site.

Local Hub a fost lansat in iunie 2015 in toata tara, insa partea de informatii generale este disponibila deocamdata in Bucuresti si Brasov si pana la finalul anului va mai fi lansat in alte cinci orase mari. Lansarea Local Hub face parte din strategia Telekom de a creste pe segmentul de business si pe cel online.

“Este destul de dificil sa faci new business intr-o companie care are un core business atat de puternic. Dar vrem sa valorificam baza noastra de clienti business, care pe zona de IMM-uri este foarte mare. Practic, incercam sa construim o oferta completa pentru clientii companii. Acum mergem catre ei in principal cu servicii core (n.red. servicii de telefonie, internet si televiziune), dar avem aceste oferte de promovare online pe care alti operatori nu le au in portofoliu”, spune reprezentanta Telekom.

Telekom - concurent pentru agentiile de digital prin vanzarea de servicii de promovare pe Google si Facebook

Astfel, dupa ce in urma cu doi ani Telekom a inceput sa vanda prin cativa reprezentanti servicii de promovare prin Google Adwords pentru clientii IMM-uri, din 2016 aceste servicii sunt vandute de toata foarta de vanzari a diviziei a business a Telekom, adica de 600 de persoane.

“Am scalat acest serviciu catre toata forta de vanzari, iar colegii din zona de produs si training ii vor insoti. Sunt pachete de promovare de la 50 de euro pana la 300 de euro pe luna, insa am semnat si pentru pachete de 3.500 de euro lunar. In primele doua luni din acest an ne-am atins targetul pentru tot 2016”, afirma Alina Cazacu.

De asemenea, in curand Telekom va lansa un sistem de rezervari pentru saloane, iar din iunie compania va lansa servicii de promovare pe Facebook (Facebook Managed Ads).

Astfel, atat prin serviciile de tip Google Adwords cat si Facebook Managed Ads, Telekom devine concurent pentru agentiile de digital.

Daca o intrebi insa cum este ca manager, Alina Cazacu spune ca "litere de lege" in departamentul ei este ca angajatii sa nu ceara voie sa faca ceva, ci doar sa anunte. Si, adesea, sa lucreze din afara biroului pentru a cunoaste cat mai multi oameni.

Fara ore fixe de venit la birou

"Nu avem ore fixe de venit la birou. Bine, trebuie sa fie niste ore de bun simt. Dar, daca ai o problema, nu trebuie sa ceri voie. Colegii nu trebuie sa imi zica <<Pot sa fac acest lucru?>>. Nici eu nu imi intreb sefii daca pot sa ajung mai tarziu. Dar trebuie sa anunti si fiecare stie ce are de facut. Acest lucru e litera de lege la noi. Un alt lucru care este litera de lege este sa lucram din afara biroului, din spatii precum NOD Maker Space, hub-uri in care sa cunoastem alti antreprenori", spune Cazacu.

Tocmai pentru ca vrea sa tina legatura cu antreprenorii, Cazacu este mentor in programul de accelerare pentru start-up-uri de tehnologie MVP Academy.

“Cred ca oamenii din start-up-uri gresesc atunci cand au senzatia ca au nevoie de rezultate foarte rapide, clare si monetizabile. Nu isi dau timp sa greseasca. De asemenea, trebuie ca fondatorii sa fie o echipa, dar una foarte bine sudata si care sa aiba toate competentele: un dezvoltator, un designer, un om de vanzari care sa inteleaga ce au programat si desenat ceilalti. Si, daca mai este loc, ar avea nevoie si de un om de comunicare si marketing bun”, mai spune oficialul Telekom.

Wall-Street.ro a lansat proiectul "Femei in business", in cadrul caruia va prezentam povestile celor mai puternice femei din mediul de business local, care conduc afaceri de succes sau detin pozitii-cheie in companii importante.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri