Divizia de motociclete a BMW Romania a inregistrat, anul trecut, o cifra de afaceri de 3,7 mil. de euro, pentru 2016 compania asteptandu-se la afaceri de 4,4 - 4,5 mil. de euro, respectiv o crestere de 20%.

„Avem o cota de piata de 35% din totalul de motociclete noi vandute in tara. In Romania, avem cea mai mare cota din Europa, iar in regiunea noastra (Europa Centrala si de Est, mai putin Austria- n. red) intre 14 si 24%.“, spune Ionut Batu, country manager al importatorului BMW Motorrad pentru Romania si Bulgaria, potrivit Mediafax.

In Romania, s-au comercializat anul trecut aproximativ 420 de motociclete noi din categoria cu motoare de peste 500 cm3 cu perspective de crestere pentru astfel de unitati in urmatoarea perioada, chiar daca acestea sunt inca departe de varful din 2008, cand s-au vandut 1.500 de motociclete noi pe plan local. In total, in Romania exista un „stoc“ de 120.000 de motociclete inmatriculate, in timp ce numarul posesorilor de permis categoria A este de aproximativ 800.000.

„Puterea de cumparare reprezinta principalul motiv pentru care se constata o diferenta atat de mare intre numarul posesorilor de permis si numarul celor care conduc efectiv o motocicleta. Daca facem o comparatie cu Polonia, de exemplu, acolo puterea de cumparare este mult mai mare la o populatie dubla fata de Romania. In Polonia, piata totala a motocicletelor se ridica la peste 6.000 de unitati noi pe an, adica de 14 ori mai mult in comparatie cu noi“, mai spune Ionut Batu.

Pretul mediu al unei motociclete BMW la nivel mondial este in jur de 15.000 de euro, in timp ce in Romania pretul mediu ajunge la 17.000 de euro, pentru ca romanii prefera modelele mai scumpe si isi adauga si diferite optiuni la ele, a adaugat country managerul BMW Motorrad Romania si Bulgaria.

Stanislaw Tokarski / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri