Anvelope noi - masina veche sau anvelope vechi - masina noua, este clar ca niciuna dintre situatii nu este fericita insa daca ar trebui sa aleg intre cele doua masini pentru a pleca la drum iarna as alege prima varianta. Prefer sa renunt la confortul oferit de o masina noua pentru a conduce in conditii de siguranta iarna pe zapada si polei.

Spun acest lucru pentru ca iarna aceasta am avut ocazia sa vad cum se comporta o masina veche (un break german trecut de zece ani) cu anvelope de iarna noi Nokian WR D4 205/55R16, etichetate clasa A, avand una dintre cele mai bune performante la franare pe drum ud. Aderenta anvelopelor noi si tehnologiile folosite pentru acestea bat tehnologiile masinilor moderne echipate cu anvelope uzate.

Cum se comporta o masina cu anvelope de iarna noi Clasa A la franare

Franare pe carosabil ud: Cu un set de anvelope de iarna noi Clasa A la franarea pe carosabil ud aproape ca poti frana cu putere si sistemul ABS nu simte nevoia sa actioneze, ceea ce este mai mult decat bine pe timp de iarna. O masina cu astfel de anvelope de iarna poate frana de la 80 km/h la 0 km/h cu 18 metri mai bine decat o anvelopa de Clasa F, deci o distanta de patru masini.

Pentru ca, an de an, apar noi modele si sunt folosite tehnologii noi este bine sa schimbati anvelopele de iarna cat mai des, nu sa asteptati 5-6 ani.

Anvelopele de iarna Nokian WR D4 testate inlocuiesc modelul Nokian WR D3, iar imbunatatirile au fost orientate in mod deosebit spre profilul benzii de rulare, fiind regandita si structura pneului, dar si amestecul de cauciuc.

Citeste si:
Anvelope de iarna recomandate de germanii de la ADAC in 2016
Zece anvelope de iarna...

Amestecul de cauciuc folosit pentru anvelopele Nokian WR D4, denumit Nokian Twin Trac Silica, este o combinatie de cauciuc natural, dioxid de siliciu si ulei de canola, iar prin felul in care au fost distribuite particulele asigura performante de varf pentru zapada si aderenta pe teren umed si reduce nivelul de zgomot la 69 dB.

Profilul benzii de rulare Nokian WR D4 este format dintr-o ramificatie centrala cu margini nesimetrice si multe crestaturi drepte, mici santulete laterale, dar si transversale, continuata in zona din mijloc cu grupuri de blocuri dispuse in V. Datorita santurilor adanci si late, longitudinale si transversale, apa, zapada sau noroiul sunt evacuate fara probleme.

Manevrare pe zapada: Cu anvelope de iarna premium vei avea suficienta aderenta sa urci o panta sau sa treci prin zapada din parcare fara sa dai la lopata. Compusul din care este fabricata anvelopa si profilul benzii de rulare pot sa faca treaba buna in aceste situatii. Benzile de rulare moi si flexibile au fost gandite pentru ploaie sau zapada.

Citeste si:
Cum sa-ti alegi cele mai bune cauciucuri de iarna
Cum sa-ti alegi cele mai bune...

Cand trebuie schimbate anvelopele de iarna?

- atunci cand adancimea benzii de rulare scade sub 4 mm: anvelopele de iarna WR D4 au gravate un indicator de uzura, care ne arata adancimea canalelor principale in milimetri. O alta caracteristica distincta a anvelopelor de iarna fata de anvelopele de vara si all season este adancimea mai mare a benzii de rulare - 8 mm.

Winter Safety Indicator ramane vizibil pana la o adancime de patru milimetri a canelurilor, moment in care ar trebui sa cumparati cauciucuri noi de iarna. Adancimea benzii de rulare mareste aderenta pe zapada si elimina foarte bine apa.

- trebuie sa ai pneuri de iarna acolo unde este zapada, indiferent de luna anului. Conform legii, nu exista niciun termen calendaristic in care soferii sunt obligati sa aiba autoturismul dotat cu anvelope de iarna.

- pneurile de iarna pot fi schimbate cu anvelope de vara atunci cand avem primele temperaturi constante mai mici de 7 grade.

Citeste si:
Sian, cel mai puternic Lamborghini de serie de pana acum
Sian, cel mai puternic...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Nokian WR D4, locul doi in testele ADAC dedicate anvelopelor de iarna