Ferrari a prezentat primul model din seria XX care va putea fi condus pe șosea. Varianta extremă a modelului hibrid SF90 se numește SF90 XX Stradale și a fost lansat alături de o variantă fără acoperiș, SF90 XX Spider. Mașinile au 1.016 cai putere dintr-un motor V8 susținut de un total de trei motoare electrice. Ambele vor fi produse într-o serie limitată.

Ferrari a dezvăluit cel mai puternic model de stradă din istoria sa. În urmă cu 36 de ani Enzo Ferrari însuși își dădea acordul cu privire la producția celui mai puternic Ferrari de la acel moment, care avea 479 de cai putere. Celebrul F40 avea să fie și ultimul produs al inginerilor din Maranello care a fost văzut de Enzo, iar, la aproape patru decenii distanță, diferențele în materie de performanță sunt însemnate. Doar motorul termic din Ferrari SF90 XX dezvoltă 786 de cai putere.

Un SF90 standard costă peste 500.000 de euro fără opționale, iar SF90 XX împinge lucrurile la un cu totul alt nivel. Dacă SF90-le „normal”, lansat în 2019, are 769 de cai putere, versiunea XX aduce un plus de aproape 20 de cai putere. Versiuni extreme XX au mai primit și Ferrari Enzo, dar și Ferrari LaFerrari și Ferrari 599 GTB. Toate aceste versiuni cu performanțe deosebite nu au fost, însă, construite pentru a rula pe șosea. SF90 este vârful actual al gamei Ferrari, asemeni lui Enzo și LaFerrari în trecut.

Pe lângă cei 786 de cai putere ai motorului termic vin și cei 229 de cai putere din partea celor trei motoare electrice (față de 217 cai putere inițial), deși bateria nu este mai mare. Astfel, vorbim de o baterie de 7,9 kWh și asta înseamnă că autonomia în modul 100% electric este de doar 25 de kilometri. Viteza maximă cu care mașina poate circula înainte ca motorul cu ardere internă să pornească este de 135 km/h.

Mașina a fost optimizată, totuși, pentru mersul pe circuit, iar SF90 XX este cu 0,25 secunde pe circuitul Fiorano. Sistemul hibrid funcționează pentru a ajuta mașina să iasă mai eficient din viraje, iar modurile de condus sportiv au fost și ele rafinate, inclusiv așa-numitul „Qualifying Mode”. Pentru a face față cu acest plus de performanță, mașina are frâne mai mari (discuri de 390 milimetri pe spate față de 360 de milimetri până acum). Există și un mod de control al angajării ABS-ului (denumit ABS Evo).

Pachetul aerodinamic a fost modificat la ambele capete cu un splitter mai mare în față și un difuzor generos în partea posterioară. În plus, există mai multe guri de aer, inclusiv modificările aripilor față. Un eleron de mari dimensiuni se așează pe spate pentru a păstra sub control cei 804 Nm (cifră neschimbată față de SF90 obișnuit). Sistemul de torque vectoring activ se îngrijește oricum de acest lucru.

În total, toate aceste modificări produc un plus de apăsare de 530 de kilograme la o viteză de 250 km/h. Doar splitter-ul modificat mărește apăsarea la acea viteză „de croazieră” cu 45 de kilograme care apasă pe caroserie, pentru a ține mașina pe sol. Interiorul nu a primit prea multe modificări, bordul fiind dominat de Alcantara. Cât privește versiunea Spider, aceasta se laudă cu un acoperiș care se poate retrage în doar 14 secunde.

Mai important este că accelerația de la 0 la 100 km/h este cu două sutimi mai rapidă ca în cazul lui SF90 (adică 2,3 secunde), ceea ce înseamnă că timpul de accelerare de la 0 la 97 km/h este de sub două secunde. Coupe-ul (denumit Stradale) va fi produs în doar 799 de exemplare, în timp ce doar 599 de modele Spider vor fi făcute. Bogații lumii s-au mișcat repede astfel că toate exemplarele au fost deja vândute deși mașinile costă 844.000 de dolari (Stradale), respectiv 932.000 de dolari (Spider).

Sursa foto: Ferrari

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri