Cererea pentru modelele unuia dintre cei mai cunoscuți producători premium este în scădere, afectat de un exod al cliențiilor fiind și unul dintre cele mai ieftine EV-uri de pe piața autohtonă. Grupul Stellantis, care deține uzina Mirafiori din Torino, a decis că va trimite acasă preț de câteva săptămâni 2.250 de oameni care lucrau la liniile de asamblare Fiat și Maserati din uzină unde se fac mașini mai puțin populare, scrie Automotive News Europe.

Stellantis a anunțat că un efectiv de 1.250 de lucrători care se ocupau de asamblarea Fiatului 500 electric vor sta acasă în perioada 12 februarie și 3 martie ca urmare a încetinirii producției. Mașina se numără printre cele mai accesibile EV-uri și pe piața din România, dar se pare că un preț de pornire ce sare puțin de 30.000 de euro nu i-a făcut pe oameni să se înghesuie pentru micul model citadin.

De asemenea, alți 1.000 de angajați sunt și ei trimiși într-un „concediu” forțat (oficial, se folosește exprimarea de „concediere temporară”) deoarece nu prea se cumpără nici mașini Maserati. Sindicatele din uzină au declarat că sunt îngrijorate de aceste decizii unilaterale și vor avea, cel mai probabil, întrevederi cu șefii uzinei în viitorul apropiat. Stellantis, însă, a mai aplicat această tehnică a „concedierii temporare” și în trecut.

În perioada octombrie-noiembrie a anului trecut, mai mulți angajați au fost de asemenea trimiși să petreacă o vacanță prelungită acasă ca urmare a scăderii cererii pe mai multe modele. Reprezentanții lucrătorilor spun că un motiv pentru lipsa vânzărilor, cel puțin în cazul Fiatului 500 electric, ține și de un vid de claritate în cazul „Rablei” din Italia, cumpărătorii așteptând să afle care va fi ajutorul de la stat pentru achiziția de mașini electrice în 2024.

Sursa foto: H.R. Owen

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri