Scoasa la lumina reflectoarelor abia ȋn anii 90, inteligenta emotionala (EQ) este considerata astazi ca fiind mai importanta ȋn a-ti asigura succesul decat gradul de inteligenta (IQ). Felul ȋn care socializam si ne construim relatia cu ceilalti ne influenteaza ȋn mod direct performantele la locul de munca.

Conform unui studiu realizat de revista Forbes, 90% dintre angajatii lor de top au un grad ridicat de inteligenta emotionala, pe cand doar 20% dintre cei care ocupa pozitii joase inregistreaza un nivel ridicat al acesteia. Acelasi studiu spune ca, in general, oamenii inteligenti emotional castiga ȋn medie cu 29.000 de dolari mai mult pe an si fiecare punct crescut de EQ se poate materializa cu o crestere de 1.300 de dolari la salariul anual.

Exista patru componente majore ale inteligentei emotionale: Self awareness (capacitatea de a-ti percepe propriile emotii), self management (abilitatea de a-ti gestiona emotiile astfel ȋncat sa ai o atitudine pozitiva cu tine ȋnsuti indiferent de circumstantele ȋn care te afli), social awareness (gradul de perceptibilitate al emotiilor celor din jurul tau) si relationship management (abilitatea de a te folosi atat de emotiile tale cat si de cele ale persoanelor din jur pentru a gestiona cu succes interactiunile cu acestia).

Citeste articolul integral pe Cariereonline.ro

Interviu cu directorul de...
Citeste si: Ce salarii si beneficii primesc angajatii Lidl


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
Deficitul de personal va depasi jumatate de milion in urmatorii 5 ani