Anul 2019 vine cu o multime de provocari pentru specialistii in resurse umane. Digitalizarea procedurilor de HR, programul de munca flexibil, recrutarea mai eficienta in productie sunt doar cateva tendinte care vor marca industria de HR anul viitor.

Tehnologia si modul in care companiile abordeaza managementul angajatilor vor transforma industria de HR in urmatorii ani. Angajatii se asteapta deja sa primeasca mai mult din partea companiilor, iar specialistii in resurse umane isi adapteaza metodele de lucru si cauta solutii pentru selectia si retentia angajatilor, potrivit Integra HR, companie de recrutare si consultanta in resurse umane.

Telemunca

Posibilitatea de a lucra de la distanta va continua sa fie un factor diferentiator in alegerea locului de munca. Vor avea de castigat companiile care adopta modele de lucru flexibil, aratand astfel ca isi sustin angajatii sa obtina un echilibru intre viata personala si cea profesionala. In Romania, aceasta tendinta s-a impus deja in IT si in industriile creative.

"Studiile facute la nivel international si experienta clientilor nostri confirma ca angajatii care lucreaza de la distanta sunt cel putin la fel de eficienti precum cei care merg zilnic la birou, atata timp cat, in cadrul companiei, exista un cadru bine definit al activitatii, cu intalniri de echipa si cu o comunicare gestionata corect. Angajatii pot livra rezultate foarte bune daca isi pastreaza confortul psihic pe care si l-au dorit din momentul acceptarii ofertei de job", a declarat Andreea Muresan, managing partner Integra HR.

Digitalizarea procedurilor de HR

Modul in care companiile vor integra tehnologia in activitatea departamentelor de resurse umane va fi un factor diferentiator ce va oferi importante economii de timp si financiare. Digitalizarea procedurilor de HR va fi, astfel, o tendinta importanta ce se va impune anul viitor in Romania, potrivit Integra HR.

Job de middle management in companie vs. antreprenor

Pozitiile din zona de middle management in companiile mari vor fi tot mai dificil de ocupat. "Un numar semnificativ de specialistii care ar putea ocupa cu succes roluri in middle management aleg calea antreprenorialului. Este o schimbare in mentalitatea romanilor, care devin mai constienti de calitatile lor profesionale si reusesc sa depaseasca teama unui eventual esec asociat inceputului pe cont propriu", a precizat Andreea Muresan.

In industria de HR, aceasta tendinta va genera o crestere a activitatii de profiling (creionarea profilului de candidat), realizata de specialistii in resurse umane care ofera servicii de consultanta pentru crearea unor echipe performante.

Recrutare mai eficienta in productie

O alta provocare pe piata fortei de munca consta in gasirea muncitorilor din productie, situatie pentru care IMM-urile trebuie sa identifice metode de recrutare mai rapide si eficiente din punct de vedere financiar. "Decongestionarea situatiei ar putea fi realizata mai usor daca autoritatile ar stipula obligativitatea acceptarii unui loc de munca de catre someri", a declarat Andreea Muresan.

Angajari pe criterii ce tin de atitudine si comportament

Acolo unde va fi posibil, specialistii in recrutare vor face angajari pe criterii ce tin de atitudinea, valorile si comportamentul candidatilor, nu doar de calificari. Interviurile bazate pe competente profesionale vor fi in continuare cele mai intalnite in majoritatea organizatiilor, insa tot mai multi specialisti in recrutTendinta in piata fortei de munca: angajatii cu multa experienta isi doresc o reorientare in carieraare vor evalua candidatii in functie de atitudine sau valori personale, considerand ca abilitatile tehnice necesare postului vor putea fi asimilate ulterior.

Citeste si: Tendinta in piata fortei de munca: angajatii cu multa experienta isi doresc o reorientare in cariera

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri