Trei idei de afaceri creative pe care merita sa le incerci

In ziua de astazi, numeroase persoane sunt in cautarea acelor idei de afaceri care sa le ofere independenta financiara. Tinta multora este sa poata obtine un venit pasiv care sa le ofere confortul de fi „proprii lor sefi” si sa inlocuiasca jobul full-time cu o afacere in care se implica 100%.

Iata in continuare cateva idei creative de business pe care unii oamenii le-au pus in practica cu succes.

Restaureaza si reconditioneaza mobila veche

Este o afacere care poate fi profitabila mai ales daca este orientata catre domeniul turismului. In satele vechi din Romania incep sa apara tot mai multe unitati de cazare ce isi doresc sa pastreze designul si atmosfera de odinioara. Turistii straini, in special, sunt incantati sa viziteze zone precum Viscri, Sighisoara sau Brasov si sa se cazeze in pensiuni care au camere renovate in stil traditional cu mobilier in stil vechi din lemn pictat cu motivele florale specific romanesti. Asadar, obiectele vintage incep sa fie tot mai cautate si oamenii vor sa le ofere tot mai mult spatiu, chiar si in locuintele lor. Le poti gasi mergand direct in satele romanesti, la targuri special dedicate acestui domeniu, la prieteni sau chiar pe site-uri de genul OLX.ro. O afacere prin care sunt reconditionate si chiar restaurate aceste piese de mobilier implica angajarea personalului specializat, achizitionarea instrumentelor necesare si inchirierea unui atelier dotat cu toate materialele dorite.

Creeaza bijuterii handmade

Exista multi antreprenori care au inceput afacerile pornind de la ceea ce iubesc sa faca, de la o pasiune pe care in timp au reusit sa o monetizeze. Domeniul handmade are multe astfel de exemple, de la oameni care picteaza esarfe din matase, tablouri pe sticla, creeaza papusi, jucarii, pana la designeri si creatori de bijuterii. Avantajul acestei afaceri este ca are potential de profit in cel putin trei perioade ale anului: cu ocazia zilelor de 1 si 8 Martie, in preajma sarbatorilor de Craciun si in preajma sarbatorilor de Paste cand oamenii obisnuiesc sa ofere cadouri. Un alt punct forte este faptul ca nu cere investitii foarte mari. Ai nevoie de o persoana creativa care sa produca bijuteriile (daca nu vei fi chiar tu acea persoana), de instrumentele de lucru si de un magazin online. Partea buna este ca nu ai nevoie de un spatiu la fel de mare ca in cazul reconditionarii: creatiile pot fi facute si acasa, in incinta apartamentului propriu.

Citeste si:
De la showroom la online: strategia afacerii de familie Alina...
De la showroom la online:...

Aranjamente florale

Avantajul acestei afaceri este dat de faptul ca pe parcursul anului exista multe perioade si evenimente cheie in care business-ul devine profitabil. 1 Martie si 8 Martie, zile de nastere, zile de onomastica, deschiderea si incheierea anului scolar, ca sa nu mai vorbim despre nunti si botezuri. Dezavantajul ei este ca piata este saturata de astfel de busuinessuri, ceea ce inseamna ca antreprenorii trebuie sa gandeasca strategii si pasi prin care sa poata iesi cu un pas in fata celor deja existente. Acesti pasi pot incepe cu studierea pietei, a preturilor, a tipurilor de aranjamente florale pe care oamenii le cauta cel mai des sau a celor pe care sunt dispusi sa cumpere. Exista cateva etape pe care antreprenorii trebuie sa le puna in aplicare atunci cand isi doresc o astfel de afacere:

  • contractarea unor furnizori buni care sa ofere la preturi accesibile, ieftine, produse de calitate;
  • angajarea personalului necesar. Recomandat este sa alegi persoane care au un curs de specializare in domeniu aranjamentelor florale sau sa investesti in dezvoltarea abilitatilor acestora;
  • lansarea unui magazin online, a unui blog ori site pe care sa postezi fotografii cu buchetele sau aranjamentele de flori create;
  • promovarea afacerii, atat prin intermediul mediului online, cat si offline.

Pe tine care dintre aceste idei te inspira? Daca ar fi sa poti incepe chiar maine propria ta afacere, de la ai porni?

Sursa foto: Shutterstock
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri