5 sfaturi utile pentru a fi promovat la job, în 2021

Toată lumea râvnește după o promovare la locul de muncă, însă, adevărul este că nu toată lumea merită. În general, managerii sunt întotdeauna atenți la tipul de talente pe care le păstrează și le promovează pentru că acestea reprezintă imaginea în sine a companiei. Dacă ești de părere că meriți să fii promovat, va trebui să treci în revistă toate lucrurile pe care le-ai făcut în compania în care lucrezi și care au contribuit la dezvoltarea acesteia.

În continuare, îți prezentăm cinci sfaturi pe care le poți urma ca să ajungi să fii promovat la job în 2021.

1. Arată cât de valoros ești

Este important ca în primă instanță să arăți șefilor tăi cât ești de valoros și de indispensabil în companie, iar pentru asta nu e nevoie de abilități unice sau de un talent nemaiîntâlnit. Tot ce trebuie să faci este să îți faci bine treaba și să te străduiești să o faci indiferent de situație. Deși pare că nimeni nu vede eforturile tale, managerii tăi observă, cu siguranță aceste lucruri, iar când va veni momentul promovărilor, cu siguranță te vei număra printre primii oameni luați în calcul.

Totodată, dacă există un set de reguli sau de abilități care te pot face un angajat mai performant la locul de muncă, ar trebui să ți le însușești. E important să evoluezi, să urmărești trendurile din munca ta și să nu fii tentat să rămâi cramponat mereu la abilitățile pentru care ai fost angajat. Cursul firesc este să îmbunătățești pe cele pe care le ai, dar și să deprinzi noi aptitudini. Adu ceva nou la masă și vei vedea că vei obține promovarea mult dorită.

Citește și: Cu ochii pe 2021. Cum își revine piața muncii și unde vor fi cele mai mari salarii

Citeste si:
Ai promovat. Cum iti repozitionezi brandul in fata echipei?
Ai promovat. Cum iti...

2. Adoptă o atitudine pozitivă

Niciun șef nu cred că ar lua în calcul să promoveze pe cineva care are o atitudine negativă, care creează o stare de tensiune printre angajați. Tot ce trebuie să faci este să îți menții optimismul, să nu adopți o atitudine rece sau acidă și să nu te plângi sarcinile care ți se dau.

3. Stai în banca ta când vine vorba de bârfe

Încearcă pe cât de mult poți să eviți bârfele și zvonurile din companie, mai ales acum, când unele informații din interiorul unei firme pot fi distorsionate în contextul muncii de acasă. Bârfele nu te ajută obții ce ai nevoie, ba mai mult, îți pun o etichetă nedreaptă, de care nu ai nevoie. Poți avea o relație bună cu ai tăi colegi fără să-i bârfești sau să-i vorbești de rău.

4. Menține relații bune cu ceilalți colegi

Dacă ai deja susținerea colegilor în multe din acțiunile pe care deja le întreprinzi la job, va fi mai ușor să beneficiezi de o promovare. Atunci când vor alege cui să dea un post mai mare în grad, șefii își vor îndrepta atenția către cineva care este empatic, apropiat de oameni, care se înțelege cu cei din jur.

5. Vorbește constant cu șeful tău

Pentru ca șeful tău să vadă cât ești de valoros și să fie aibă la cunoștință mereu activitățile pe care le-ai întreprins, asigură-te că menții constant contactul cu acesta, chiar dacă lucrezi de acasă. Propune mai multe idei și, eventual solicită mai multe responsabilități. Managerul tău trebuie să vadă că iei inițiativa și că poate conta pe tine, chiar și în contextul în care nu vă mai vedeți față.

Citeste si:
Ce să faci când te muți temporar în altă țară
Ce să faci când te muți...

„Ar trebui să ai în continuare întâlniri regulate cu managerul tău pentru a analiza progresul, la fel cum o făceai înainte. Acest lucru îi oferă șefului tău o idee despre activitățile de care te ocupi, despre ce faci bine și la ce trebuie să mai lucrezi sau nu. Sunt esențiale aceste întâlniri pentru promovarea în carieră”, explică Melanie Wilkes, consilier în cadrul grupului de lucru Work Foundation, principalul grup de reflecție pentru îmbunătățirea muncii în Marea Britanie.

Sursa: BBC și Nairametrics

Sursa foto: Pexels

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri