Un sondaj realizat de Microsoft în rândul angajaților din întreaga lume a constatat că majoritatea salariaților simt că se luptă sau doar supraviețuiesc în condiții de muncă pandemice și un procent mare ia în calcul să-și schimbe jobul anul acesta. Între timp, majoritatea liderilor din companii care au fost chestionați în acest studiu au declarat că „prosperă”. 61% din manageri susțin că în prezent se bucură de o panta ascendentă care le aduce prosperitate, comparativ cu doar 23% din angajați care au declarat acest lucru.

46% dintre respondenți au declarat că intenționează să se mute într-o locație nouă anul acesta, reflectând la posibilitatea de a lucra cât mai mult de acasă, arată datele studiului Work Trend Index realizat de Microsoft, în care au fost chestionate 30.000 de angajați și angajatori din 31 de țări.

Productivitatea ridicată maschează o forță de muncă epuizată

Productivitatea autoevaluată a rămas aceeași sau mai mare pentru mulți angajați în ultimul an, dar la un cost psihic mult mai greu de suportat. Unul din cinci respondenți la sondajul global afirmă că angajatorului nu îi pasă de echilibrul dintre viața profesională și cea privată. 54% din ei se simt suprasolicitați, iar 39% se simt epuizați. Totodată, studiul arată că există numeroase semnale de extenuare digitală pe care o simt lucrătorii.epu

Cu toate acestea, se pare că luptele interne pe care le duc angajații sunt trecute cu vederea de șefii lor, care au transmis, aproape în totalitate că această perioadă este una în care ei prosperă și în care afacerile au cunoscut creșteri semnificative.

Din studiul realizat de Microsoft reiese că angajații din Generația Z (cei cu vârste între 18-35 de ani) sunt cei mai afectați de de măsurile de izolare impuse în diverse state pentru a limita răspândirea COVID-19. Aceștia au declarat că deși au intrat mai devreme în câmpul muncii, se simt singuri și nu au parte de sprijinul necesar din cauza contextului epidemiologic actual.

În timp ce liderii care se descurcă bine sunt în mare parte bărbați, sondajul a constatat că femeile, angajații din prima linie și noii angajați intrați de curând în câmpul muncii au sesizat, însă, că au de gestionat numeroase provocări, potrivit Financial Post.

Sursa foto: Pexels

Deși raportul indică faptul că utilizarea chat-ului și a teleconferințelor a crescut semnificativ, tot acestea sunt și sursa epuizării pentru cei mai mulți dintre angajați.Timpul petrecut în întâlnirile Teams s-a dublat și continuă să crească, întâlnirile sunt în medie cu 10 minute mai lungi, iar utilizatorul tipic de Teams trimite cu 45% mai multe chat-uri pe săptămână, 42% mai multe dintre ele fiind trimise după orele de lucru obișnuite.

Citește și: Cum să vorbești cu șeful tău despre burnout. Câteva sfaturi utile

Flexibilitatea muncii va defini 2021

Angajații doresc ceea ce este mai bun din ambele și din online și din offline: peste 70% din angajați doresc să continue să aibă posibilitatea să lucreze de la distanță, în timp ce peste 65% doresc să petreacă mai mult timp față în față cu echipele de la job. Datele sunt clare: flexibilitatea extremă și munca hibridă vor defini locul de muncă post-pandemic.

Poți accesa studiul în întregime AICI.

Sursa foto: Unsplash

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri