Un recrutor care a ajutat candidații să obțină locuri de muncă în companii precum Google, Facebook și Microsoft îți dă 5 sfaturi ca CV-ul tău să iasă în evidență. Una dintre cele mai frecvente întrebări pe care le aude o persoană din HR este: Ce NU ar vrea să vadă niciodată pe un CV? Jermaine L. Murray, fondator al JupiterHR, a răspuns pentru CNBC Ia această întrebare.

1. Un rezumat personal

Pentru Murray rezumatul personal reprezintă o risipă de spațiu valoros pentru CV. Aceste informații pot să fie găsite ușor citind alte părți ale CV-ului sau ale scrisorii de intenție.

Recrutorii tind să parcurgă CV-urile sau să le citească rapid. Acest lucru înseamnă că prima jumătate a CV-ului are un rol mult mai important în a face o primă impresie decât a doua jumătate, iar cele mai importante și mai impresionante calificări trebuie notate la început.

În loc să incluzi un rezumat personal, folosește spațiul din partea de sus pentru a trece direct la experiența ta sau la o listă cu abilitățile și certificările tale.

2. Cuvintele cheie de umplutură

Există o percepție falsă în rândul persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, conform căreia sistemele de monotorizare a candidaților resping automat CV-urile fără cuvinte cheie relevante. Ca urmare, unii oameni își încarcă CV-ul cu cuvinte din descrierea postului.

Dar nu aceasta este realitatea. Un sistem de monitorizare a candidaților este utilizat pentru a se integra cu alte sisteme interne ale companiei și pentru a păstra organizate cererile și rapoartele. Oamenii sunt cei care fac respingerea. Așadar, include cuvinte cheie din descrierea postului doar atunci când acestea au un scop real și se aliniază cu experiența ta.

3. O experiență depășită

Este ușor să exagerezi și să dai prea multe detalii despre fiecare rol pe care l-ai avut. Dar nu este necesar să incluzi chiar totul. În lumea tehnologiei, de exemplu, orice lucru pe care l-ai făcut cu mai mult de trei ani în urmă este considerat depășit.

Concentrează-te mai mult pe ultimele două poziții importante pe care le-ai avut și pe modul în care abilitățile pe care le-ai folosit acolo te vor face să te potrivești perfect pentru acest rol.

Citiți și: 5 din 10 angajați și-au schimbat jobul cel puțin o dată în ultimii doi ani. Românii vânează salariile mai mari din piață.

4. Prea multe imagini și grafice

În primul rând, vrei ca prima impresie pe care o are cineva despre tine să fie legată de competențele tale, nu de aspectul tău.

Chiar și un grafic de bază sau o diagramă liniară cu evoluția profesională pot fi împotriva ta. Nu știi niciodată cum va citi cineva o reprezentare grafică a competențelor tale. Poți da cuiva impresia că ești mai mult sau mai puțin competent cu o anumită abilitate decât ești în realitate.

Ca sfat, decât să adaugi grafice, mai bine îți notezi realizările sub formă de listă și demonstrezi cum le-ai folosit în secțiunea dedicată experienței tale. Dacă aplici pentru un rol creativ, există și alte modalități ca să-ți arăți abilitățile. Pune un link către portofoliul sau blogul tău în antet.

5. Funcții de umplutură

Multe persoane fac greșeala de a adăuga posturi irelevante în CV-ul lor doar pentru a dovedi că au lucrat.

Dacă ai ani de experiență, nu este nevoie să enumeri fiecare loc de muncă pe care l-ai avut vreodată. Acest lucru nu face decât să aglomereze un spațiu prețios.

CV-ul tău trebuie să demonstreze că ești candidatul perfect pentru postul specific la care candidezi. Așadar, include doar experiențele care au legătură cu acel loc de muncă. Cel mai bun mod de a face ca CV-ul tău să aibă impact este să contextualizezi și să îți susții realizările prin cifre și procente.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri