Peste 26.000 de joburi au fost postate, de la începutul lunii și până acum pe eJobs, iar, dintre acestea, aproape 5% au fost remote, la jumătate față de aceeași perioadă a anului trecut.

„2024 pare că va continua tendința de a migra mai degrabă în direcția reîntoarcerii la birou sau cel puțin a trecerii din zona de remote în cea hibrid. Deja în prima lună a anului vedem o creștere a numărului de joburi care cer prezența la birou și o scădere a celor care permit angajaților să lucreze de acasă”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.

Noi am început pregătirile pentru „HR 2.0 - Piața muncii, între prudență și încetinire economică”, unul din cele mai importante evenimente din România dedicate pieței muncii. Vrei să afli cum trebuie să arate o campanie eficientă de employer branding care să contribuie la o piață a muncii mai sustenabilă? Îți aducem experții de care ai nevoie, pe 3 aprilie 2024, la Hotel Sheraton. Aflăm împreună insight-uri valoroase, de la profesioniștii care contează și care dau tonul în piața de HR. Asigură-ți un loc înscriindu-te gratuit AICI.

Din cele peste 1.200 de locuri de muncă remote deschise în luna ianuarie, jumătate au fost postate de angajatorii din sectorul call-center / BPO. Un sfert aparțin companiilor de asigurări, iar restul, în ordine descrescătoare, celor din IT / telecom, servicii, educație / training, financiar / bancar și advertising / marketing PR.

„La începutul anului trecut am avut mai multe joburi remote, dar și o ierarhie diferită a domeniilor care erau deschise la acest stil de lucru. Pe primul loc în top se aflau asigurările, urmate de IT / telecom, advertising, retail, media / internet și abia apoi call center / BPO”, enumeră Bogdan Badea.

Aproximativ trei sferturi dintre posturi se adresează candidaților entry-level, în timp ce procentul de joburi remote care vizează candidați cu un nivel ridicat de senioritate sau manageri rămâne marginal.

De altfel, candidații entry-level sunt și cei care aplică cel mai mult pentru pozițiile care le permit să lucreze de acasă. Unii dintre ei fac acest lucru pentru a putea să își ia și un al doilea job. Pe de altă parte, atunci când vine vorba despre manageri, angajatorii cer prezență la birou măcar două sau trei zile pe săptămână.

Bogdan Badea, CEO eJobs România (foto)

Bogdan Badea, CEO eJobs România

În ceea ce privește aplicările, cifrele arată o tendință invers proporțională: în timp ce angajatorii scot în piață preponderent poziții care cer prezența la birou, candidații sunt din ce în ce mai interesați de opțiunea de a lucra de acasă. Astfel, dacă 4,1% din numărul total de joburi sunt remote, procentul aplicărilor pentru acestea crește la 14% din totalul de aplicări. Din cele 1 milion de aplicări înregistrate în luna ianuarie, aproape 140.000 au mers către acest tip de locuri de muncă.

Cei mai mulți au aplicat pentru joburile scoase în piață de angajatorii din call center / BPO, IT / telecom, retail, servicii și advertising / marketing / PR. Potrivit datelor Salario, comparatorul salarial marca eJobs, salariul mediu net la nivel național pentru cei care lucrează remote este de 5.000 de lei pe lună.

„Modul de lucru – remote sau de la birou, nu influențează în mod necesar salariul oferit la angajare, însă cei care lucrează exclusiv de acasă pot pierde o parte din beneficiile extrasalariale pe care le au angajații care vin la birou, cum ar fi decontarea transportului, masajul la birou, prânzul oferit de angajator sau orice alt tip de stimulente care sunt oferite în interiorul spațiului de lucru”, mai spune Bogdan Badea.

În acest moment, peste 26.000 de joburi sunt disponibile pe eJobs. Dintre acestea, 1.000 sunt remote.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri