“Sunt in fata acestei afaceri, imi pun in joc reputatia si orgoliul pentru ea”, a declarat Dinu Patriciu (foto), la evenimentul de inaugurare a primului magazin Macro, la Brasov.

Magazinul, reamenajat pe locul fostului magazin de discount MiniMax, a insemnat o investitie de 500.000 de euro si reprezinta o prima unitate dintr-o retea care va ajunge, pana la finalul anului, la 150. In total sunt incluse si cele 53 de magazine MiniMax care vor fi rebranduite si repozitionare sub numele de Macro.

Brasovul a fost o decizie logica din punct de vedere logistic, a argumentat Patriciu, care a adaugat ca de aici va porni expansiunea Macro in toata tara. “Brasovul se afla in varful triunghiului de aur, care este format din Brasov, Pitesti si Bucuresti. Aici se vand 60% din produsele de retail din Romania”, a aratat fondatorul Rompetrol.

Omul de afaceri spune ca prin Macro propune un nou concept de retail pe piata locala, axat pe o oferta cu produse romanesti. “Incet-incet, iar aici e prima dificultate, magazinele vor ajunge sa fie aprovizionate, in marea lor majoritate, cu produse romanesti. Este vorba despre un efort logistic colosal. Peste un an as vrea sa spun ca avem zeci de mii de producatori care lucreaza pentru noi si ca pretul se duce acolo unde ii este locul”, a punctat Dinu Patriciu.

Magazinul Macro din Brasov listeaza in prezent 4.000 de articole alimentare si nealimentare, iar in viitorul ponderea produselor autohtone va fi de 90%, gama lor fiind completate de o piata aflata in exteriorul magazinului unde vor putea vinde producatorii directi.

“Macro nu e nici supermarket, hipermarket ori magazin de discount. E un magazin care se adreseaza comunitatilor. (...) Avem si produse scumpe, si produse ieftine, de aceea (magazinul) este o piata in care vine si bogatasul cu Jeep-ul si pensionarul cu plasa”, a afirmat Patriciu.

In Brasov, alte doua “piete” Macro vor fi deschise in lunile urmatoare, iar pana la sfarsitul anului actualele unitati MiniMax vor deveni MiniMax. Alaturi de reamenajarea celor 53 de unitati MiniMax, vor fi deschise 97 de magazine Macro in aceeasi perioada de timp.

Ritmul de inaugurari va fi cu mult mai alert pentru lantul Mic.Ro, si anume de 100 de noi unitati pe luna. Astfel, Mercadia estimeaza ca Mic.Ro va finaliza anul cu un total de 1.300 de magazine fixe si 1.000 mobile, pe roti. In prezent, exista 507 unitati Mic.Ro, investitiile Mercadia cifrandu-se la 76 de milioane de euro. Intregul proces de expansiune a Mic.Ro si Macro il va costa pe omul de afaceri intre 225 si 250 de milioane de euro.

Dinu Patriciu spune ca nici anul acesta consumul in retail nu va creste, in ciuda statisticilor oficiale potrivit carora Romania a iesit din recesiune, inregistrand un plus de 0,6% in primul trimestru fata de perioada similara a lui 2010. Potrivit acestuia, primele trei luni au inregistrat o scadere de 9% fata de trimestrul similar din 2010.

"Consumul nu va creste nici peste un an", estimeaza omul de afaceri, argumentand ca o revenire din criza se va observa atunci cand puterea de crestere va creste suficient de mult astfel incat sa-si poata permite achizitionarea de produse de lunga folosinta.

Cu toate acestea, Patriciu spune ca Mic.Ro va incepe sa faca profit de anul viitor, atunci cand se vor implini doi ani de la deschiderea primei unitati, la sfarsitul lui aprilie.

Citeste si:

"Vreau sa listez compania pe o piata semnificativa", a mai spus Dinu Patriciu, ca raspuns la intrebarea daca intentioneaza sa vanda compania de retail. Anul trecut, Mercadia a realizat o cifra de afaceri de 100 de milioane de euro, iar pentru 2011 previziunile sunt pentru o valoare de 400 de milioane de euro.

In prezent, Mercadia Group are 5.500 de angajati, numarul lor urmand a creste la 10.000 pana la finele anului.

Cele mai importante anunturi facute de miliardar

Ganduri de listare - Dinu Patriciu intentioneaza sa listeze Mercadia Group la bursa. Listarea companiei va avea loc dupa ce afacerea va implini doi ani, adica dupa luna aprilie 2012.

• Inca in recesiune - Patriciu se declara sceptic in privinta statisticilor oficiale potrivit carora Romania a iesit din recesiune si argumenteaza ca nici anul acesta consumul nu-si va reveni.

• Economie de bazar - "Economia romaneasca, daca vrea sa creasca, trebuie sa se cunoasca pe ea insasi. Ea nu este una occidentala, suntem o economie a Rasaritului", spune Dinu Patriciu.

Expunere pe piata romaneasca - "Expunerea DP Holding este de peste 600 de milioane de euro. Nu fug cu banii prin insule insorite, ci investesc acolo unde i-am castigat".

• Investitii in retail - "Am 120 de proprietati in Europa care valoreaza 1,5 miliarde de euro, care au datorii la banci, bineinteles, de aceea le si restructurez".

• Marcile private din magazine - "Marcile private sunt un farafastac al retailerilor din Occident ca sa bage mana in buzunarul oamenilor. Nu ne bazam pe marcile private ca mod de pacalire a clientului".

• Pretul petrolului - "Cu siguranta pretul petrolului va creste pe termen lung pentru ca traim intr-o lume foarte volatila. Ca exemplu, ceea ce s-a petrecut intr-o camera de hotel din New York a dus la scaderea euro cu 5% in patru zile".