Calea ferata pana la aeroportul Otopeni, care va fi gata in 2020, inainte de meciurile gazduite de Bucuresti in cadrul campionatului european de fotbal, va fi realizata de o asociere formata din trei companii, dintre care doua romanesti si una germana, familiare cu astfel de proiecte.

Asocierea Arcada Company - ISPCF - DB Engineering & Consulting GMBH a fost desemnata castigatoarea licitatiei pentru proiectul de modernizare a liniei de cale ferata Bucuresti Nord - Aeroport International Henri Coanda, cu o oferta financiara de 398,1 milioane de lei fara TVA.

Firma din Galati Arcada Company a fost responsabila de mai multe contracte incheiate cu CFR. In prezent, firma mai face parte din asociatia RailWorks, alaturi de Aktor si Alstom Transport, care se ocupa de reabilitarea infrastructurii si suprastructurii feroviare pentru circulatia trenurilor de calatori cu viteza maxima de 160 de km/h pe tronsonul de cale ferata Cap Y Ilteu – Gurasada, unde asocierea executa lucrari de terasamente si consolidari, 15 poduri, 17 podete, mai multe pasaje si tuneluri.

Mai mult, lucrarile la lotul cuprins intre Micasasa si Coslariu (37 de km) sunt realizate de asocierea Aktor Tehnical Societe Anonyme – Arcada Company, pentru suma de 721,85 de milioane de lei.

In octombrie 2016, Arcada Company era judecata pentru plantarea fictiva a 30.000 de salcami. DNA Galati sustine ca, in cursul anului 2011, in cadrul unui contract de lucrari vizand reconstructia infrastructurii rutiere distruse de inundatiile din anul 2005 in judetul Vrancea, finantat de Comisia Europeana, Arcada Company a depus la Ministerul Transporturilor mai multe documente false (proces – verbal pentru verificarea calitatii lucrarilor, situatia de lucrari la terminare) in scopul de a dovedi indeplinirea obligatiilor asumate prin contractul de finantare. Cu aceste documente se atesta, in mod nereal, executarea unei lucrari de plantare a 30.000 de puieti de salcam, ca lucrare de consolidare aferenta unui pod, scrie Adevarul.ro.

In 2018, compania galateana Arcada Company, care se ocupa cu constructia de poduri si tuneluri, a avut o cifra de afaceri de 105,5 milioane de lei si un profit de 6,7 milioane de lei, cu 583 de angajati. Rezultatele financiare au scazut anul trecut, comparativ cu 2017, cand firma raporta afaceri de aproape 185 de milioane de lei si un profit de 18,5 millioane de lei, cu 584 angajati.

Institutul de Studii si Proiectari Cai Ferate (ISPCF) este o societate comerciala pe actiuni, infiintata in 1947, care elaboreaza studii si documentatii tehnice pentru dezvoltarea, reabilitarea si modernizarea infrastructurii din domeniul transporturilor, in special a infrastructurii rutiere. In prezent, ISPCF se ocupa de elaborarea documentatiilor tehnice, a detaliilor de executie si consultanta pentru diferite sectoare de cale ferata de pe coridorul IV transeuropean.

ISPCF face parte dintr-o asociere care a finalizat studiul de fezabilitate pentru proiectul podului suspendat peste Dunare in zona Braila. Firma care se va ocupa de trenul pana la aeroportul Otopeni s-a ocupat de proiectarea mai multor obiective de investitii ale CFR, precum reparatii de poduri, podete si viaducte si consolidari de terasamente.

DB Engineering & Consulting GMBH face parte din Grupul DB, una dintre cele mai mari companii feroviare din lume, cu o structura extinsa in Germania si proiecte in toata lumea. Compania ofera solutii tehnice pentru mobilitate, infrastructura si transport.

2020, anul in care se va circula cu trenul pana la aeroport

Marti, 11 iunie, CFR a semnat contractul pentru proiectarea si executia a 3 km de cale ferata si statia de la terminalul sosiri de la Aeroportul Henri Coanda. Lucrarile ar trebui sa inceapa vara aceasta si sa fie gata in mai 2020, inainte de meciurile organizate de Bucuresti la campionatul european de fotbal.

„Se apropie cu pasi rapizi Campionatul Europen de Fotbal - EURO 2020. Pentru a fi desfasurat in bune conditii acest campionat, este nevoie de legatura feroviara dintre Aeroportul Henri Coanda si Gara de Nord. Constructorul roman care a castigat licitatia si-a asumat sa finalizeze proiectul inaintea termenului prevazut in contract, astfel incat sa putem asigura legatura feroviara pentru suporterii care vor veni. Valoarea proiectului este de 398 de milioane de lei”, a declarat ministrul Transporturilor, Razvan Cuc.

Valoarea totala estimata a contractului pentru modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord – Aeroportul Otopeni, care are o durata de 14 luni (doua luni pentru proiectare si 12 luni pentru executie), este de 420.113.085 lei, fara TVA, sursa de finantare fiind asigurata din Fonduri de Coeziune si Buget de Stat, aferente cadrului financiar 2014-2020.

Obiectul contractului „Modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord – Aeroport International Henri Coanda Bucuresti” Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport International Henri Coanda Bucuresti, are drept scop asigurarea unei legaturi directe intre Gara de Nord Bucuresti si Aeroportul International Henri Coanda prin construirea unei cai ferate duble in lungime de 2,95 km, a unui viaduct de 1,52 km care va traversa DN1, 3 podete, instalatie de centralizare electronica si o statie de calatori la terminalul T1.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri