Wall-Street: Cum a fost pana in prezent acest an pentru Mega Image din punct de vedere al extinderii fata de anul precedent?

Mircea Moga: Am inceput acest an in acelasi ritm alert in care ne-am dezvoltat si in anii anteriori, urmand indeaproape ceea ce ne-am propus, sa ne consolidam pozitia de lider de proximitate, sa fim prezenti in marile centre urbane, in pietele mature si sa ramanem in topul preferintelor consumatorilor romani.

In prima jumatate din acest an, am continuat extinderea prin deschiderea a 34 de magazine, atat pe piete in care suntem deja prezenti, cat si in noi teritorii din tara. Dupa expansiunea din ultimii doi ani pe piete noi, mature si cu potential, precum Cluj-Napoca si Timisoara, am continuat in acest an extinderea si in Moldova, prin deschiderea primelor supermarket-uri in Focsani, Bacau si Iasi. Am depasit in acest moment pragul de 700 de magazine si vom continua extinderea intr-un rimt accelerat pana la finalul anului.

Am accelerat ritmul de dezvoltare si in e-commerce, in supermarket-ul online, in care vom investi in continuare.

Citeste si:
Polestar 2 este cu un pas mai aproape de productia de serie
Polestar 2 este cu un pas mai...

Tot in aceasta perioada, am marcat un moment de referinta in dezvoltarea noastra, prin extinderea intr-o categorie noua, cea a restaurantelor si a gastronomiei. Am deschis, astfel, in luna martie primul restaurant concept propriu, Maison des Chefs, situat in zona Floreasca, din Bucuresti. Conceptul a fost creat pornind de la tendintele internationale de a transforma spatiul clasic al magazinelor in zone multifunctionale, cu mult mai mult focus pe experiente si pe transformarea modului de a face cumparaturi.

Am continuat sa transformam spatiul magazinelor prin alte concepte pe care le-am lansat in acest an: #MegaStreetFood, un nou spatiu concept in magazinul din Barbu Vacarescu, care reuneste patru restaurante cu specific international si retete renumite pentru street food, pregatite chiar in fata clientilor. Am reinventat astfel spatiul unui concept store in care clientii isi pot face cumparaturile, dar in acelasi timp pot manca.

Citeste si:
Banca de Alimente devine Banca pentru Altcineva: ce poti dona
Crucea Rosie relanseaza...

Un alt concept pe care l-am lansat a fost si Fresh Bazar, prin care am readus in atentia consumatorilor clasicul aprozar care era recunoscut pentru produse proaspete. Noi am ancorat acest concept in stilul de viata modern, dinamic, in care alimentatia sanatoasa are un rol foarte important.

Wall-Street: Cum au evoluat vanzarile fata de perioada similara a anului trecut? Dar fata de asteptarile pe care le aveati la inceput de an?

Mircea Moga: Evolutia vanzarilor in prima jumatate a anului 2019 a urmat cursul expansiunii noastre, cu cresteri importante pe categoriile pe care le-am avut in focus in strategia de dezvoltare: produsele marca proprie din categoriile de ready meal, carne si legume-fructe din productia locala, precum si ciocolata, produsele bio si de health&wellness.

Citeste si:
Ce au gasit inspectorii ANPC la Mega Image: legume si fructe mucegaite
Controale ANPC la Mega Image:...

In categoria de ready meal, detinem deja o pozitie solida, cu cresteri semnificative de la an la an. Pozitia este sustinuta prin gama noastra Mega Apetit, primul brand propriu de produse ready meal care acopera toate felurile de mancare gata de servit in toate momentele zilei, oferite clientilor in zone dedicate in magazine.

Categoria de carne a inregistrat o crestere a vanzarilor sustinuta de gama marca proprie Gusturi Romanesti, cu produse si preparate din carne de provenienta 100% romaneasca, dar si prin extinderea gamei Le Boucher cu produse preparate din retete speciale de marinate si grill semnate de chefi renumiti.

In categoria de legume-fructe, am continuat investitia in produse din productia locala, prin parteneriate cu producatori locali si prin programul propriu Gusturi Romanesti de la Gospodari. Programul a crescut de la an la an, prin numarul de fermieri implicati si cantitatea de legume cultivate. Este categoria care inregistreaza vanzari record in fiecare an, de cele mai multe ori fructele sau legumele se epuizeaza intr-un timp foarte scurt.

De asemenea, produsele bio au inregistrat evolutii foarte bune de la an la an. In aceasta directie au contribuit si investitiile noastre in cornerele speciale Equilibrium, cu o gama extinsa de produse alimentare si nealimentare pentru un stil de viata sanatos. Ca urmare a cresterii vanzarilor in aceasta categorie, am extins cornerele Equilibrium in mai multe magazine.

Wall-Street: Ce planuri de extindere aveti pentru finalul anului? Aveti in plan alte achizitii de retele locale?

Mircea Moga: Vom continua strategia de expanisune si urmatoarea perioada, prin care vom urmari consolidarea pozitiei in pietele deschise recent. In acelasi timp, dezvoltarea va fi sustinuta si prin consolidarea prezentei in zonele in care ne desfasuram deja activitatea de mult timp, precum Bucuresti, Giurgiu si Prahova.

Wall-Street: Cum vedeti evolutia pietei de retail in 2019 si ce credeti ca se va mai intampla pe termen scurt si mediu?

Mircea Moga: Cred ca piata de retail locala va trece in continuare prin transformari si se va orienta din ce in ce mai mult spre o experienta completa a clientilor in magazine, ceea ce va insemna o regandire a spatiului fizic din magazine in zone multifunctionale, o atentie mult mai mare pentru abordari noi si o sortimentatie care sa raspunda stilului de viata al clientilor.

Cei care vor intelege dinamica pietei, care se vor integra in modul de viata al clientilor si care se vor implica dincolo de spatiul magazinelor, vor ramane in topul retailului modern.

Wall-Street: Segmentul BIO este unul din ce in ce mai cautat in Romania. Ce planuri are Mega Image pe aceasta nisa?

Mircea Moga: Este o categorie cu o cerere din ce in ce mai mare si din partea clientilor orientati spre un stil de viata sanatos. De aceea, am inceput sa ne extindem zonele dedicate gamelor de produse bio in cat mai multe magazine si am integrat cornerele Equilibrium Health & Wellness si in formatele clasice de magazine, care le ofera clientilor produse naturale, bio, eco si raw vegan din diferite colturi ale lumii, de la cele alimentare, la produse cosmetice si de ingrijire.

Wall-Street: Cum ati caracteriza clientul roman in 2019 si cum s-a schimbat el in ultimii ani?

Mircea Moga: Am observat o orientare mult mai mare spre experiente, spre concepte noi, pe ceea ce ofera magazinele in afara sortimentatiei de produse de baza. In plus, ca urmare a unui ritm activ de viata, au nevoie de solutii eficiente, la indemana, dar si integrate, in spatiul fizic al magazinelor, cat si in mediul online.

Noi ne-am construit strategia pe o dezvoltare omnichannel pentru a oferi experiente complete la cumparaturi clientilor, am transformat spatiul magazinelor pentru a oferi mai mult decat un cadru functional pentru cumparaturi si am creat concepte noi. Mai mult, am inteles ca sunt inseparabili de mediul online, prin urmare am accelerat dezvoltarea in e-commerce prin lansarea platformei proprii de supermarket, alaturi de marketplace-ul eMag. Suntem inca intr-un parcurs de crestere prin care vom integra online-ul mai puternic in business-ul nostru.

In plus, am observat o schimbare importanta in randul consumatorilor si a modului in care isi fac cumparaturile influentati mai mult de emotii, de impact social, decat de pret. Astfel, brandurile care se implica social si fac bine, care sunt aproape de oameni in viata din comunitatea lor, care sustin cauze sociale si au un impact pozitiv sunt mult mai apreciate si au relatie mai buna cu consumatorii.

Fondat in 1995, Mega Image este unul dintre cele mai mari lanturi de supermarketuri din Romania cu o retea ce cuprinde peste 700 de magazine in Bucuresti, Cluj-Napoca, Constanta, Ploiesti, Brasov, Targoviste, Timisoara, Bacau si alte orase din tara, sub marcile Mega Image, Shop&Go, Gusturi Romanesti.

Mega Image face parte din Ahold Delhaize Group, retailer international ce opereaza in prezent pe trei continente. Potrivit celor mai recente date financiare disponibile, compania a incheiat anul 2017 cu afaceri de 4,9 miliarde de lei, raportand o majorare de 14% prin comparatie cu anul 2016.