Frigotehnica, compania cu o istorie de 70 de ani

Frigotehnica, compania cu o istorie de 70 de ani

Dacă deschideți vitrina frigorifică a unui mare supermarket, pentru o înghețată pe timp de vară, sau pentru un simplu iaurt folosit ca mic dejun în grabă la birou, este foarte posibil să fi atins tehnologia instalată de Frigotehnica. Compania se ocupă de instalarea și mentenanța sistemelor de frig pentru cele mai importante nume din retail, logistică și industrie din România.

Înființată în 1949, privatizată în anii ’90, intrată într-un cerc vicios al datoriilor de zeci de milioane de euro la începutul anilor 2010, însă recent relansată ca lider în piața soluțiilor de refrigereare după intrarea ROCA în acționariat.

Citește întreaga poveste AICI.

Sursa Foto: Frigotehnica

Musette, un business pe tocuri

Musette, un business pe tocuri

Pe când era studentă la Facultatea de Drept, Cristina Bâtlan, care avea 18 ani, și-a dat seama că își dorea ceva mai mult de la viață decât să ajungă un simplu bun produs de export, așa că a decis să deschidă încă din studenție prima sa afacere.

Pe când era studentă la Facultatea de Drept, Cristina Bâtlan, care avea 18 ani, și-a dat seama că își dorea ceva mai mult de la viață decât să ajungă un simplu bun produs de export, așa că a decis să deschidă încă din studenție prima sa afacere.

Cu doar 700 dolari și vise mari, așa a început Cristina Bâtlan, în urmă cu 28 de ani, povestea unuia dintre cele mai apreciate branduri din domeniul modei.

La 19 ani am făcut primele importuri de țesături. Am avut avantajul competitiv în acea vreme deoarece cunoștințele în acest domeniu le-am primit din familie, de la mama și bunica mea. Întâi am importat pantofi pentru că acest lucru știam să îl fac cel mai bine. Am deschis câteva magazine și apoi am încercat să importăm și genți”.

Citește întreaga poveste AICI.

Sursa Foto: Musette/ Facebook

„De-a joaca”, un magazin online de jucării educaționale pentru copii

„De-a joaca”, un magazin online de jucării educaționale pentru copii

Pentru Narcisa Niculescu, la fel ca pentru numeroși alți antreprenori, pandemia a venit cu numeroase schimbări de direcții la nivel de business. De 11 ani, antreprenoarea conduce Content Media Consulting, o companie ce oferă colecționabile (CD-uri, DVD-uri, colecții de cărți) pentru publicațiile din distribuția de presă din România. Compania încă mai funcționează însă viitorul său pare incert, dat fiind faptul că piața de presă scrisă s-a restrâns foarte mult, mai ales odată cu venirea crizei sanitare. Întreaga situație a pus-o pe gânduri pe Narcisa, dar nu pentru mult timp, pentru s-a reapucat de treabă.

Așa s-a născut „De-a joaca”, un magazin online de jucării educaționale pentru copii, o dorință mai veche de-ale sale.

„De mult timp mă gândeam la un magazin online de jucării, dar visul a devenit realitate când am devenit mamă. Abia când cei mici au început să-mi ceară tot felul de lucruri văzute la TV, care nu aduceau niciun aport educațional dimpotrivă, mi-am dat seama de importanța unor jucării care să contribuie cu adevărat la creșterea și la educația lor”, a declarat pentru wall-street.ro, Narcisa Niculescu, fondatoarea afacerii cu jucării „De-a joaca”.

Citește întreaga poveste AICI.

Sursa Foto: De-a joaca/ Facebook

Maison des Crêpes, un restaurant, nu o clătitărie

Maison des Crêpes, un restaurant, nu o clătitărie

Fost asistent manager, manager de proiect, director de restaurant și nu în ultimul rând, consultant în HoReCa, Valentin Strugaru a decis că trebuie să își deschidă o afacere proprie în care să își investească experiența. Fără o idee clară asupra businessului, Strugaru a analizat piața de la momentul respectiv și a constatat că, în București, nu exista un restaurant dedicat clătitelor. Zis și făcut!

”Experiența m-a ajutat foarte mult în punerea pe picioare a afacerii. Când începi un astfel de business ai două opțiuni: fie ai locația și faci analiza de piață pentru a identifica un produs pentru locația respectivă, fie ai un produs și îl plasezi în piață. Noi aveam produsul, iar de aici am pornit”, a povestit antreprenorul.

Citește întreaga poveste AICI.

Sursa Foto: Maison des Crêpes

Celesteria Low Carb, businessul cu torturi fără zahăr

Celesteria Low Carb, businessul cu torturi fără zahăr

În urmă cu 4 ani, Cristina Dumitru a decis să diminueze cantitatea de carbohidrați din dieta sa zilnică pentru a mai scapa de câteva kilograme. Și-a setat o paletă de alimente permise, dar printre acestea nu se aflau dulciurile pentru că acestea conțin foarte mulți carbohidrați. Însă, după o vreme, a simțit nevoia să mănânce ceva dulce, în special un tort gustos cu ciocolată. Atunci a început să caute persoane sau cofetării care să facă deserturi low carb (fără zahăr sau făină albă).

A trimis un mesaj unei astfel de cofetării, mesaj la care nu i s-a răspuns niciodată. Dar nu s-a lăsat: a încercat să își facă chiar ea un tort.

“Pe vremea aceea, bucătăria era pentru mine doar locul unde intram să mănânc ceea ce era deja gătit. Dar m-am uitat la rețete pe internet și am făcut o simulare de tort low carb. Din păcate, doar asta a ieșit, o simulare de tort”, își amintește, zâmbind, Cristina Dumitru, Owner & Recipe Developer Celesteria Low Carb.

Citește întreaga poveste AICI.

Sursa Foto: Celesteria Low Carb

Primul magazin "zero waste" din Capitală

Primul magazin "zero waste" din Capitală

La finalul anului trecut (2020), Ana Maria Răducanu a deschis primul magazin zero waste din București și unul dintre puținele din România. Situat pe strada Buzești la numărul 20, magazinul pune la dispoziția clienților alimente, cosmetice, produse pentru casă sau condimente, vrac sau ambalate, toate zero waste - adică fără să lase deșeuri în urmă, fără pungi din plastic sau ambalaje care să nu poată fi reutilizate.

Dar povestea acestui magazin începe cu câțiva ani în urmă (2015), când Ana Maria a decis să plece în lume pentru „a-și căuta sensul”.

„Am lucrat timp de 5 ani într-un proiect de educație alternativă, dar, la un moment-dat, acest proiect s-a transformat în ceva în care nu mă mai regăseam. Atunci am decis să plec într-o călătorie în lume pentru a-mi căuta sensul”, a declarat Ana Maria, într-un interviu acordat Wall-Street.ro.

Citește întreaga poveste AICI.

Sursa Foto: Wall-Street.ro

Businessul cu pălării pentru vedete

Businessul cu pălării pentru vedete

După aproape cinci ani petrecuţi în publicitate, din dorinţa de schimbare și de libertate creativă, Kristina Dragomir a reușit să construiască în anul 2006, un brand în jurul accesoriilor vestimentare, care s-a dezvoltat spectaculos odată cu cerinţa pieţii. Tot procesul a durat aproape un an până când Kristina a reușit să utileze complet atelierul de creație deschis în București, situat pe strada Eforie.

„Mă consider un artist autodidact și multidisciplinar, care a reușit să creeze o mulțime de modele cu caracter interpretativ, încă de când mi-am fondat marca personalizată de accesorii și pălării de avangardă”, a declarat Kristina Dragomir într-un interviu acordat Wall-Street.ro.

Citește întreaga poveste AICI.

Sursa Foto: Kristina Dragomir/ Facebook

IezerVenture.ro, businessul care sprijină turismul de aventură

IezerVenture.ro, businessul care sprijină turismul de aventură

România este recunoscută pentru exodul tinerelor talente. Puțini dintre cei plecați în străinătate se întorc în țară cu ideea de a investi și de a-și dezvolta un business autohton. Din această mână de oameni face parte și Eduard Șerbănoiu, care s-a întors în România și a deschis un business în turism, după 5 ani petrecuți în Marea Britanie.

Eduard Șerbănoiu s-a întors în România în iunie 2020, după ce, timp de cinci ani, a condus un magazin online în Marea Britanie, pe care l-a vândut contra unei oferte imbatabile, așa cum a numit-o el.

Odată întors în țară, Șerbănoiu a gândit un plan de afaceri în turism, prin care să promoveze locul natal. Acesta nu a investit într-o unitate de cazare, așa cum ne-am fi așteptat, ci a preferat să ilustreze un turism ”activ” în regiune. Practic, Șerbănoiu se folosește de mașini, biciclete sau drumeții prin care să arate românilor zona Lerești-Argeș.

”Am făcut asta pentru că îmi lipsea din ce în ce mai mult tot ceea ce înseamnă România: prieteni, familie, natură, tradiții. Afacerea a prins contur aproape instant, și, la începutul verii 2021, rezervările au “explodat”, a declarat Șerbănoiu, în cadrul unui interviu Wall-Street.ro.

Citește întreaga poveste AICI.

Sursa Foto: IezerVenture.ro

Businessul cu plata în criptomonede

Businessul cu plata în criptomonede

Cristian Foldeș, medic stomatolog care a terminat Facultatea de Medicină Dentară în 2019, a decis să își deschidă o afacere cu echipamente medicale necesare stomatologiei. Cu spiritul antreprenorial deprins pe băncile școlilor, Foldeș și-a adaptat business-ul la noile trenduri, introducând plata în criptomonede.

Practica în ramura stomatologiei nu i-a displăcut lui Foldeș, însă, după cum el însuși mărturisește, ”lucrurile începute merg deja bine în domeniul dentar”, prin urmare s-a îndreptat către o altă direcție, în același domeniu. În plus, mai povestește tânărul antreprenor, a fost și o chestiune de costuri.

”Nașul meu m-a sfătuit să urmez cursurile Facultății de Medicină Dentară, a crezut că mi se potrivește, iar eu i-am ascultat sfatul. Însă când am vrut să îmi deschid un cabinet, mi-am dat seama că în România nu există calea de mijloc. Ori e prea scump, ori e prea ieftin”, a declarat Foldeș, într-un interviu wall-street.ro.

Cum practica în domeniu nu a fost o soluție, Foldeș s-a îndreptat spre furnizarea de echipamente medicale necesare stomatologiei, cum ar fi unituri dentare (scaunele specifice cabinetelor medicale), aparate de chirurgie sau de sterilizare, dar și aparate de radiologie, cea mai recentă investiție a sa, echipamente ce pot fi achitate și cu criptomonede.

Citește întreaga poveste AICI.

Sursa Foto: Gramm Dental

Un business parfumat

Un business parfumat

Cristina Dîrjan, de profesie economist, a decis, în 2014, să pună bazele unui business creat în jurul culturii de lavandă. A început cu o investiție inițială de 16.000 de lei în 80 de ari de teren în Sălaj, iar acum, șase ani mai târziu, cultivă lavandă ecologică pe o suprafață de două hectare.

Cristina Dîrjan, proprietar Agro Team Dîrjan, a transformat cultura de lavandă într-un adevărat business online, ajungând să vândă o mulțime de produse alimentare și cosmetice din lavandă, de la sare de baie și bile efervescente cu lavandă, până la gel de duș și săpun lichid.

„Din soiul pe care îl cultivăm reușim să fabricăm în laboratorul propriu produse alimentare precum biscuți, ceai și sirop de lavandă”, spune Cristina.

Citește întreaga poveste AICI.

Sursa Foto: Pixabay

Sursa foto: Shutterstock