Plafonarea tarifelor RCA pentru 6 luni nu este o soluție pentru scumpirea polițelor din ultima perioadă, cauzată de ieșirea de pe piață a City Insurance, în condițiile în care rata despăgubirilor din România este ridicată, iar un preț mai mic al asigurărilor nu ar acoperi costurile reparațiilor și cheltuielilor aferente, sunt de părere cei de la Euroins Insurance Group și ai filialei locale Euroins România.

Kiril Boshov, CEO-ul Euroins Insurance Group, compania mamă a Euroins România, a explicat, în cadrul unei întâlniri cu jurnaliștii, că plafonarea tarifelor RCA este o soluție care nu are cum să funcționeze, așa cum nu a funcționat nici în 2015, când România nu s-a ales cu altceva, decât cu o deschidere a procedurii de infringement din partea autorităților UE, în condițiile în care o astfel de măsură contravine principiilor unei piețe libere și legislației europene în vigoare.

Au mai impus această măsură și în trecut și cu ce s-a ales România atunci, în afara deschiderii procedurii de infringement?! Trebuie să ne uităm la problemele reale ale pieței locale și să găsim soluții acolo. Poate găsim soluții care au funcționat în alte țări și să le implementăm și în România”, a declarat Kiril Boshov.

Oficialul asiguratorului a mai spus că este greșită percepția că firmele de asigurare au interesul să crească prețurile polițelor de asigurare, când obiectivul unui asigurator este cu totul altul pentru ca business-ul lor să fie profitabil.

Nu avem niciun interes să creștem tarifele. Nu acesta este scopul nostru. Ca asiguratori, interesul nostru este să avem cât mai puține cazuri de despăgubiri. Așa devine profitabil un business de asigurator, nu prin creșterea prețurilor, iar în România, rata cazurilor este cea mai ridicată din Europa”, a mai spus șeful grupului Euroins.

Potrivit datelor publicate de către companie, în România, anual, se înregistrează o rată medie de mortalitate de 96 la 1 milion de locuitori, în urma accidentelor rutiere, fiind cea mai mare rată din Europa. Ca o comparație, media UE este de 51 de decese, în Slovenia media anuală este de 49 de cazuri. Bulgaria este destul de aproape de România, cu o medie de 90 de decese la 1 milion de locuitori, în urma accidentelor rutiere.

Totodată, la capitolul preț mediu al unei polițe RCA, în România este 137 euro. Media europeană este de 205 euro. Totuși, România nu se numără printre țările cu cele mai mici prețuri la RCA. În Slovenia, prețul mediu este 121 de euro, în Grecia 155 de euro, iar în Polonia coboară la 106 euro. În Bulgaria, prețurile sunt destul de apropiate de cele din România, cu o medie de 134 de euro.

Poate că prețurile din România nu sunt cele mici din Europa, dar trebuie să ne uităm la faptul că aici se înregistrează cea mai mare rată a despăgubirilor, iar costul este mai mare decât prețul unei polițe”, a spus și Tanja Blatnik, CEO Euroins România, filiala locală a asiguratorului care este prezent în 14 țări europene.

În ceea ce privește cuantumul despăgubirilor, Euroins a anunțat că a plătit daune de 1,5 miliarde de lei. Cea mai mare daună achitată de către companie în 2021 a fost de 1,1 milioane de euro, în urma unui accident produs de un șofer român în Franța, iar instanța de judecată franceză a decis cuantumul daunelor pe care asiguratorul a trebuit să o plătească.

Boshov: RCA nu este o afacere profitabilă în România. Și în Ucraina este profitabilă

CEO-ul grupului a subliniat faptul că România este o țară în care business-ul cu polițe RCA nu este profitabil, din cauza

În România, RCA nu este o afacere profitabilă. Este foarte profitabilă în Grecia, Polonia, în Lituania, chiar și în Ucraina, cu tot cu criza de acolo, afacerile cu RCA sunt mai profitabile. În Germania, cel mai profitabil asigurator este unul care are afacerile preponderent pe RCA”, a mai spus Kiril Boshov, explicând că, business-ul cu RCA este mult mai profitabile, datorită infrastructurii rutiere net superioare.

De altfel, potrivit șefului Euroins, gradul de despăgubiri RCA este strâns legat de calitatea infrastructurii, dezvoltarea ei fiind o soluție pe termen lung de reducere a incidenței accidentelor.

Nu sunt mândru nici de Bulgaria, pentru că este foarte aproape de România la capitolul accidente și decese în urma accidentelor, dar au făcut două tronsoane de autostradă de câteva sute de kilometri, iar rata mortalității a scăzut cu 40%. Vorbim doar de două tronsoane noi de autostradă”, a subliniat Kiril Boshov.

De ce mai vând polițe asiguratorii RCA, dacă toți spun că e un business neprofitabil?

În condițiile în care majoritatea asiguratorilor, inclusiv Euroins, se plâng că business-ul cu polițe RCA nu este unul profitabil la noi, șeful grupului ne-a explicat că strategia se bazează pe vânzarea unor pachete de asigurări suplimentare, din care un asigurator să-și asigure profitul.

O parte din strategie se bazează pe vânzările încrucișate. Pe lângă o poliță RCA îi mai oferi clientului și o poliță de asigurare de sănătate, de călătorie și așa mai departe. Mai scoți câțiva eurocenți de aici, alți câțiva cenți de dincolo și tot așa, dar RCA nu este o o afacere profitabilă în România”, ne-a explicat Kiril Boshov.

Totuși, trebuie menționat că Euroins are un portofoliu format preponderent din clienți RCA. După ieșirea din piață a City Insurance, Euroins a devenit automat noul lider al pieței RCA. Dintr-un total de 4 milioane de clienți, 3,1 milioane au (și) o poliță RCA.

Totodată, există și factorul de anticipație, sperând ca acest produs să devină profitabil în viitor, profitabilitate care depinde de măsurile autorităților, de evoluția pieței, dar și de dezvoltarea infrastructurii, așa cum menționam mai sus.

Deși Euroins a devenit cel mai mare jucător de pe piață, șeful grupului a spus că asiguratorul a preferat să lase clienții disponibili după ieșirea fostului lider al pieței să se distribuie la nivelul întregii piețe. Prin urmare, cota de piață a companiei nu s-a schimbat.

Totodată, Kiril Boshov a spus și că Euroins avea alte obiective în strategia business-ului de care era mai important de care trebuia să se ocupe, de la procesul de digitalizare, la investiții de capital, relocarea sediului din România și altele. Imediat după prăbușirea City Insurance, Euroins a realizat o infuzie de capital în 2021 de circa 500 de milioane de lei, pentru a se asigura că are resursele de capital necesare pentru activitatea de asigurator.

Tanja Blatnik: Am scăpat de sintagma „Euroins nu plătește”

Potrivit șefei filialei locale, pe lângă relocarea sediului companiei, o importanță majoră a avut-o investițiile în digitalizare, proces care a ajutat compania să-și reducă semnificativ timpul de rezolvare a cazurilor de daune, de la o medie de 34,5 zile pe caz, în T1 2021, la o medie de doar 6,8 zile la finele trimestrului 4.

„Am scăpat de situațiile în care se spunea că «Euroins nu plătește». Numărul reclamațiilor de întârziere a scăzut cu 85%”, a declarat Tanja Blatnik.

Potrivit șefei filialei locale, compania a trecut de la „împinsul hârtiilor prin birouri” la un proces digitalizat, online, prin care clienții își pot rezolva problemele mult mai rapid.

Pandemia ne-a ajutat mult în adoptarea soluțiilor digitale. Dacă am fi venit în 2019 cu această soluție, nu știu dacă ar fi funcționat, pentru că lumea era mult mai obișnuită să lucreze cu documente fizice”, a mai spus CEO-ul filialei locale.

Euroins contestă valoarea amenzii impuse de ASF

O altă problemă cu care compania se confruntă este amenda impusă de ASF. Euroins România a fost amendată cu 5,8 milioane de lei (peste 1 milion de euro), decizie pe care a contestat-o deja în instanță.

Kiril Boshov a recunoscut că ASF a avut dreptate în cele mai multe aspecte în motivarea impuinerii sancțiunilor, dar a precizat că Euroins nu este de acord cu valoarea amenzii, considerând-o prea mare, în condițiile în care nu cifrele după care au fost calculate nu erau relevante perioadei pentru care compania a fost sancționată.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Adrian Ungureanu
Venit în Capitală în 2007, ca orice copil de provincie cu tolba plină de vise, primul fiind acela de a deveni comentator sportiv - următorul Cristian Țopescu - Adrian a ales să-și înceapă cariera de jurnalist scriind în presă. Deși era abia în al doilea an la Facultatea de Jurnalism , Adrian și-a găsit un loc de muncă la ziarul ” Curierul Național ”. A realizat abia la interviul de angajare că nu mai există departament de sport la ziar, dar asta...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri