Companiile din România pierd zeci mii de euro pe an din cauză că planificarea și urmărirea mentenanței echipamentelor nu este digitalizată sau, chiar dacă există o planificare, managerii nu pot verifica dacă tehnicienii de revizie și mententanță și-au îndeplinit sarcinile de serviciu corect pe teren și în perioada potrivită. De aceea, tot mai multe companii caută soluții IT care să îi ajute să digitalizeze sistemele de evidență și de planificare a reviziilor și a mentenanței tuturor echipamentelor și utilajelor folosite de angajați.

”Una dintre problemele cel mai frecvent întâlnite în companii - fie că vorbim de producători de bunuri cu multe utilaje și aparate sau de firme din agricultură care au multe tractoare - este modul în care se face întreținerea echipamentelor de lucru și frecvența cu care se fac verificările. Deși este dificilă cuantificarea pierderilor, o revizie neefectuată sau o mentenanță făcută cu întârziere a unui echipament folosit în construcții poate conduce la câteva zile de standby pentru o companie, care între timp trebuie să plătească salariile muncitorilor din șantier fără să realizeze lucrările planificate. În ultima vreme, a crescut cererea de soluții digitale de planificare și monitorizare a lucrărilor de reparații și/sau de mentenanță pentru că firmele vor să vadă cât de repede și eficient se efectuează reparațiile urgente, dar și dacă, în perioadele de revizie și de mentenanță, tehnicienii își fac cu adevărat treaba pe teren”, a spus Adrian Dinu, fondatorul companiei de software Creasoft, producător și dezvoltator de sisteme electronice și software de control și monitorizare personalizat.

Creasoft a dezvoltat în 2021, la cerința unor clienți din industria de echipamente telecom și din cea a administrării sistemelor de iluminat, o soluție de evidență și planificare de reparații, dar și de revizii și de mentenanță pentru utilaje și dispozitive, bazată pe scanarea codurilor QR lipite pe utilaje.

”Managerii din aceste companii vor să știe concret dacă angajații fac revizia și mentenanța echipamentelor conform regulamentelor și nu își mai asumă niciun risc când vine vorba de calitate. Au fost situații când un angajat care trebuia să facă revizia a 10 utilaje într-o zi nu a făcut, în realitate, nimic în acea zi, dar a completat un fișier Excel conform căruia și-ar fi îndeplinit treaba”, a mai spus Adrian Dinu.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri