Intrarea Romaniei in Uniunea Europeana implica investitii majore in industria auto
Unul dintre cei mai puternici importatori romani de automobile isi intareste puternic reteaua de dealership-uri pentru a face fata concurentei acerbe din cadrul UE.

Perioada romantica a industriei auto din Romania se apropie de sfarsit. Eventuala aderare la Uniunea Europeana la 1 ianuarie 2007 poate aduce pe piata autohtona o multime de firme potente din punct de vedere financiar si cu o bogata experienta in comertul cu autovehicule. Pentru a contracara aceasta invazie si pentru a rezista pe o piata cu adevarat concurentiala, unii dintre importatori au inteles ca au o singura sansa: investitiile masive in dealership-uri, infrastructura si personal.

Porsche Romania, importatorul marcilor Volkswagen, Skoda, Audi, Seat si Porsche, a declansat deja de ceva timp expansiunea, incercand sa acopere cat mai bine intreg teritoriul tarii. Oficialii companiei au declarat recent ca proiectele de dezvoltare a infrastructurii companiei prevad alocarea a 500.000-800.000 de euro pentru unitatile din orasele mici in vederea constructiei de showroom-uri cu suprafete de pana la 200 de metri patrati si unitati de service cu pana la zece posturi de lucru, respectiv a circa trei-patru milioane de euro pentru centrele de vanzari din orasele mari, unde vor functiona showroom-uri de 400-500 de metri patrati si spatii service cu pana la 15 posturi de lucru. Conform acestor consideratii rezulta ca importatorul si partenerii sai sunt dispusi sa investeasca 40-50 de milioane de euro in reteaua de dealeri pana la sfarsitul anului 2006.

De departe cea mai mare investitie a grupului in acest an este cea care va avea ca rezultat noul complex Porsche Bucuresti Vest 1. Pentru aceasta locatie, firma a investit aproximativ 8 milioane de dolari beneficiind de un spatiu de 37.800 mp pe care vor fi expuse masini apartinand marcilor Volkswagen si Skoda, dar si masini de ocazie sub ingrijirea directa a diviziei Weltauto. Inaugurarea acestei investitii este prognozata pentru sfarsitul acestui an. Alte 4 milioane de euro sunt destinate pentru construirea si utilarea Porsche Bucuresti Vest 2, care va vinde si repara autovehicule Audi si Seat incepand cu aprilie 2006. Alaturi de aceste doua noi facilitati amplasate la marginea Bucurestiului, importatorul are in prezent 21 de dealeri Volkswagen, altul urmand sa demareze activitatea in aceasta toamna si inca 6 in 2006. Pentru brandul Audi exista in acest moment patru dealeri contractati si 16 parteneri, doi intra in scena in acest an si inca 7 anul viitor. Pentru marca de volum Skoda, importatorul detine o retea de 24 de dealeri, sapte proiecte fiind prognozate pentru finalul lui 2005 si patru pentru anul urmator. Automobilele Seat sunt disponibile in 16 locatii, acestora adaugandu li se alti trei in 2005 si inca sapte in 2006.

Pe langa investitiile masive in dealership-uri, compania continua programul de pregatire intensiva a personalului. Astfel, din 1998 pana astazi, personalul angajat a ajuns de la 88 la 143, iar dealerii au deja in schemele de personal 2.350 de oameni. Pentru multi dintre acestia, compania Porsche Romania a organizat cursuri de specializare in valoare de cate 10.000 de euro. In ciuda acestor investitii impresionante pentru piata autohtona multe dintre activitatile firmei merg inca destul de slab. Multi dintre clienti se plang de calitatea serviciilor sau de lipsa de profesionalism a specialistilor in vanzari. Constient de aceste lucruri, Brent Valmar, unul dintre directorii generali ai companiei sustine ca vina este in primul rand a cresterii peste asteptari a pietei, element care a lasat dealerii mult in urma din punct de vedere al dotarilor si al personalului. "O componenta esentiala in vanzarea unui autovehicul va fi, de acum inainte, si in Romania, cea emotionala. Masina nu mai este un bun de folosinta indelungata, achizitionata pentru 15 ani, ci face din ce in ce mai mult apel la resorturi emotionale. Data fiind cresterea pietelor, dealerul care va castiga cel mai mult va fi acela care se va apropia cel mai bine de client, care va fi cu un pas inaintea exprimarii acestor nevoi", a precizat Valmar. Un alt element care conteaza enorm in opiniile exprimate de clienti este reprezentat de pretul manoperei stabilit de dealerii Porsche. Multi dintre cei care au avut nevoie de reparatii pentru masinil proprii considera ca sunt taxati prea mult raportat la calitatea si rapiditatea serviciilor. Reprezentantii importatorului sustin insa ca pretul unei ore de manopera intr-o unitate service din reteaua de dealeri este, in medie, de 12,5 euro, pret rezonabil avand in vedere complexitatea masinilor reparate.

Concurenta nu sta degeaba

Cel mai puternic importator autohton, Renault-Nissan Romania are deja o retea impresionanta de concesionari gratie colaborarii stranse cu producatorul Dacia. In cea mai mare parte a celor 71 de puncte de vanzare ale firmei din Mioveni si in cele 24 de puncte de service, este prezenta si marca Renault, francezii avand astfel cea mai buna reprezentare teritoriala. Un alt importator care a inteles necesitatea unei retele cat mai extinse este AutoItalia. Reprezentantul marcilor de automobile Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Maserati si SsangYong si al motocicletelor Honda are in prezent 22 de dealeri si 30 de showroom-uri iar investitiile prognozate sunt importante. De asemenea, importatorul autoturismelor Peugeot, compania Trust Motors are tot 22 de dealeri care acopera 29 de orase. Alte 6 noi concesiuni de tip BlueBox ar trebui sa fie gata in acest an, urmand ca pentru inca cinci sa fie demarate lucrarile. (R.S.)

30 de investitii noi

"Avem in vedere finalizarea a 30 de investitii noi in urmatoarele 18 luni la cei 65 de parteneri din reteaua noastra de vanzari si service, investitia medie intr-o singura unitate urmand sa fie de circa 1,6 milioane de euro".
Franz Fruhwirth, director general Porsche Romania

Vanzarea nu mai este singura variabila

"Evolutia peste asteptari a pietei indica faptul ca Romania a depasit un prag critic dincolo de care vanzarea in sine a unui autovehicul nu mai este singura variabila care trebuie luata in seama. In contextul accesului la o piata mai larga, isi pastreaza rentabilitatea doar acel dealer de masini care este aproape de client printr-o abordare conforma cu nevoile lui, prin servicii postvanzare, retea performanta si rapida de service, livrari imediate de piese de schimb originale, sisteme de buy-back si finantare flexibila, autoturisme de calitate si garantii."
Brent Valmar, director general Porsche Romania
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri