Sistemul bancar a fost un real sprijin pentru furnizorii de energie, care au reuşit astfel să treacă peste încercarea pe care au avut-o cu implementarea unor politici de sprijinire a clienţilor, statul având profilul unui client rău platnic, a declarat Dana Dărăban, director executiv al Federaţiei Patronale a Asociaţiilor Companiilor de Utilităţi din Energie (ACUE), relatează Agerpres.

"Cumva, sistemul bancar a fost un real sprijin şi dacă mă întrebaţi pe mine, eu cred că a venit şi dintr-o obişnuinţă. Iertaţi-mă că sunt atât de directă, dar cred că statul român are profilul unui client rău platnic şi cumva, fiind obişnuiţi cu acest profil, până la urmă s-a înţeles că la un moment dat se va plăti, dar ăsta este profilul statului român", a spus Dărăban, în cadrul unei conferințe.

Ea a subliniat că anul trecut a fost un an special, preţul angro al energiei înregistrând creşteri şi de 500%, în condiţiile în care, într-o factură, ponderea cheltuielii furnizorului cu achiziţia mărfii este foarte mare. Iar, în contextul crizei din piaţa de energie, statul a intervenit pentru salvarea clienţilor şi sprijinul clienţilor de energie şi nu pentru salvarea furnizorilor.

"Statul, din contră, s-a folosit de resursele financiare ale furnizorilor pentru obiectivul său final. (...) Statul român, după cum ştiţi, a avut vreo 16 încercări anul trecut de a pune în aplicare o schemă cât de cât funcţională. În prima fază au fost discuţii nenumărate cum să intervenim, fiind o situaţie, să spunem aşa, peste noapte, deşi anumite semnale erau, dar magnitudinea nu a fost estimată de nimeni, nici de mediul privat, a mai spus directorul executiv ACUE .

Potrivit ei, anumite semnale existau, pentru că revenirea după COVID cumva aducea şi o creştere a cererii şi implicit o creştere a preţului. Dar cu războiul din Ucraina s-a ajuns în situaţii greu de anticipat.

„Şi atunci ajungem cu criza globală în România unde ne trezim peste noapte, la nivelul autorităţilor, cu această situaţie şi vrem să intervenim foarte repede, pentru că vrem în demers corect să protejăm clienţii. Problema este că, în prima fază, pe stilul clasic, ne-am dus pe ceva foarte birocratic și au fost foarte multe întârzieri", a mai spus Dana Dărăban.

Ea a subliniat că în aceste câteva luni furnizorul a trebuit să continue să asigure aprovizionarea clientului cu energie, dar şi plăţile pe lanţ.

"Pentru că e ceva ce trebuie şi poate se înţelege mai puţin: furnizorul este cel care colectează banul de la client, dar mai departe plăteşte taxe, TVA, accize în funcţie de factura respectivă, serviciul de distribuţie, serviciul de transport, producători. Adică îi susţinem pe toţi", a punctat directorul ACUE.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri