“Este o strategie castigatoare, de concentrare pe core-business, adica pe serviciile de telecomunicatii prin cablu (televiziune, internet si telefonie) si pe serviciile de viitor- televiziunea digitala. Aceste lucruri vor conduce la o focalizare a tuturor eforturilor si resurselor, iar rezultatele acestei concentrari se vor vedea in cel mai scurt timp”, spune Malacopol despre motivele pentru care actionarii DCS au vandut doar serviciul de DTH .

La sfarsitul lui 2010, Akta (brandul prin care DCS opereaza pe segmentul consumer) avea in jur de 180.000 de abonati pentru serviciile de cablu analogic si digital, 70.000 de clienti pentru televiziunea prin satelit (DTH) si 50.000 de abonati pentru cele de telefonie fixa si internet.

Pentru acest an, conducerea companiei isi doreste sa creasca cu circa 20% veniturile si baza de abonati pentru serviciile de internet, acesta fiind domeniul care in prezent inregistreaza cea mai mare dezvoltare in domeniul telecom.

De altfel, in ultimul an DCS a investit circa 3 milioane de euro in marirea latimii de banda pentru acces la internet in toate localitatile in care este prezent brandul Akta.

“De asemenea, ne dorim sa crestem baza de clienti ai serviciului de telefonie fixa pentru ca este un serviciu lansat abia in urma cu doi ani, prin urmare are un potential semnificativ de crestere. De asemenea, pentru 2011 vizam o crestere a veniturilor de minim 10% pentru serviciile de televiziune”, mai spune Dinu Malacopol.

In ceea ce priveste serviciile de telefonie fixa, Malacopol afirma in urma cu doua luni ca isi doreste ca numarul de clienti pe acest segment sa creasca de trei ori.

Citeste si:

Digital Cable Systems este o companie infiintata in 2005 care in urma cu doi ani a avut afaceri de 23,9 milioane de euro si pierderi nete de 1,5 milioane de euro, conform Ministerului de Finante.

Compania detine brandul Akta, care furnizeaza servicii de telefonie, internet si televiziune prin cablu si satelit consumatorilor individuali, si Dial Telecom, care ofera telefonie fixa, internet, solutii de date si colocare servere, pe segmentul corporate.

De-a lungul anilor DCS a ajuns una dintre cele mai mari companii de telecom de pe piata locala, iar pana la vanzarea segmentului de DTH era intre cei cinci operatori care furnizau servicii de televiziune digitala prin satelit in Romania.

Pentru tranzactia cu Romtelecom, Digital Cable Systems a lucrat cu cabinetul de avocatura Fruth Oprisan & Asociatii, cu care compania americana de management al fondurilor AIG Capital Partners, actionarul principal al operatorului,a lucrat si in 2007 pentru achizitia DCS.

Compania a anuntat in aceasta saptamana vanzarea a circa 80.000 de clienti de televiziune digitala prin satelit catre Romtelecom, prin aceasta achizitie, cele mai mare operator de telefonie fixa luand locul UPC Romania si devenind al doilea jucator pe piata de servicii TV, dupa RCS&RDS.