Zara si Esprit, in lupta pentru piata de retail din China

Producatorii internationali de articole vestimentare Zara (Spania), Esprit (Hong Kong) si Fast Retailling (Tokyo) sunt interesati de achizitonarea unei parti din capitalul companiei Giordano International Ltd., pentru a-si intari in acest fel pozitia pe piata din China.

Creata in anul 1981, cu un numar de peste 11 000 de angajati, 1 700 de magazine si cu o piata de desfacere in 30 de tari din lumea intreaga, Giordano Intenational Ltd. este una dintre cele mai cunoscute companii de retail din regiunea asiatica.

Conform The Washinton Post, in urma zvonurilor privind cumpararea unei parti din Giordano Intenational de catre trei companii rivale, actiunile companiei au crescut cu 11 procente, valoarea de piata ajungand astfel la 790 de milioane de dolari. Cotidianul mentioneaza insa ca purtatorul de cuvant al companiei, Wiliam Yue, a dezminitit informatia conform careia grupul sau negociaza cu una din cele trei companii.

In septembrie 2006, compania japoneza Fast Retailing anunta retragerea sa din cursa pentru a obtine o parte din capitalul Giordano, invocand ca motiv performantale sale financiare negative.

In ciuda declaratiilor de dezmintire date de Giordano cat si retragerea companiei Fast Retailling din cursa, analistii considera ca Giordano ramane totusi o tinta de achizitie, tinand cont de structura sa financiara. Aberdeen Asset Management Asia si banca JP Morgan se numara printre actionarii companiei.

Compania spaniola Zara, unul dintre favoritii pentru preluarea Giordano, face parte din grupul Inditex, cel mai mare retail de moda in Europa, ce isi propune pentru acest an sa investeasca aproximativ 900 de milioane de euro in vederea dezvoltarii sale cat si deschiderea a 480 de magazine, dintre care 15 vor fi in China.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Internațional »



Setari Cookie-uri