Piata medicamentelor generice din Europa Centrala a crescut cu 12% in 2010, in timp ce medicamentele originale au inregistrat un avans de 10% in euro, potrivit companiei de cercetare britanico-americane PMR.

Tendintele din 2010 precum presiunea asupra preturilor si alte masuri restrictive vor continua sa influenteze vanzarile de medicamente generice si in 2011 si 2012.

“Acesta este motivul pentru care piata medicamentelor generice se va dezvolta mai rapid decat partea omoloaga originala in 2012”, sustin specialistii PMR.

Specialistii de la PMR estimeaza ca piata medicamentelor generice va avansa, anual, cu 6% intre 2011 si 2013, in timp ce segmentul originalelor va creste cu 4% in aceeasi perioada.

Medicamentele generice reprezinta acele medicamente iesite de sub protectia patentului/copii ale celor orginale (medicamente princeps), cu care sunt echivalente din punctul de vedere al compozitiei si al efectelor terapeutice. Pretul medicamentului generic este in Romania reglementat la un nivel maxim de 65% din cel al originalului cu care este echivalent.

In conditiile in care guvernele din regiunea Europei Centrale (Polonia, Romania, Bulgaria, Ungaria, Slovacia si Cehia) au tintit in 2009-2010 cresterea consumului de medicamente generice si astfel limitarea cheltuielilor de la buget pentru medicamente originale mai scumpe, cota de piata a genericelor nu va creste in mod semnificativ in viitorul foarte apropiat.

Citeste si:

Piata medicamentelor generice ar putea creste cu 35% pana in 2015

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri