Simbol sacru al islamismului "dezonorat" de o campanie publicitara creata de Roberto Cavalli

O campanie publicitara la un parfum creat de Roberto Cavalli, in care apare Georgia May, fiica lui Mick Jagger, a provocat un val de proteste la Londra din partea musulmanilor, care sustin ca semnul distinctiv al parfumului "dezonoreaza" un simbol sacru al islamismului, conform dailymail.co.uk.

Controversa a fost provocata de semnul similar formei literei "H" ce este imprimat la incheietura Georgiei May, despre care musulmanii din ramura sufita sustin ca reproduce un simbol mistic al sufismului, curent mistic al islamului ce propaga apropierea de Allah prin cunoastere mistica, iubire si asceza, potrivit Mediafax.

Fotografiile in care Georgia May apare cu un simbol asemanator literei "H" tatuat pe incheietura au dus la organizarea unor proteste ale musulmanilor sufisti la Londra, in fata magazinului Harrods, precum si in Düsseldorf si Los Angeles, care au inceput dupa lansarea parfumului Just Cavalli, la mijlocul anului trecut. Musulmanii sufisti sustin ca semnul de pe incheietura fiicei lui Mick Jagger, creat de casa de moda Roberto Cavalli pentru a promova un parfum, seamana cu un simbol similar pe care sufistii il folosesc pentru a se referi la Allah, iar reprezentantii comunitatilor sufite au precizat ca este "sfasietor" ca acest simbol este folosit pentru a obtine profit.

Cei aproximativ 500.000 de adepti ai sufismului din toata lumea cer ca acest simbol, pe care l-au inregistrat anterior, sa fie scos din reclama respectiva la parfumul Just Cavalli. "Folosirea unui simbol care inseamna atat de mult pentru noi cu scopul de a obtine un profit corporatist transforma simbolul nostru in ceva ieftin. Este un gest lipsit de respect, ofensator si degradant", a spus studentul american Nasim Bahadorani, unul dintre organizatorii protestului.

"Pentru noi, acest simbol reprezinta pacea binecuvantata. Este un refugiu", a precizat Nasim Bahadorani. Roberto Cavalli, care a folosit aceasta imagine in campaniile sale publicitare inca din 2011, sustine ca simbolurile nu coincid, pozitie sprijinita de Uniunea Europeana, care a respins luna trecuta o cerere a gruparilor sufite de a interzice companiei sa mai foloseasca simbolul respectiv.

Citeste si:
Casa de moda Roberto Cavalli, cumparata de un magnat arab
Casa de moda Roberto Cavalli,...

Nu este prima oara cand Roberto Cavalli a provocat controverse pentru folosirea unor simboluri religioase. In 2004, casa de moda italiana a creat o colectie de costume de baie ce reprezentau zei din panteonul hindus. Desi colectia de costume de baie a ajuns in magazinele Harrods, acestea au fost rapid retrase din vanzare in urma indignarii gruparilor religioase hinduse, iar casa de moda si-a cerut scuze, afirmand ca nu a avut intentia sa ofenseze pe nimeni.

Georgia May, in varsta de 22 de ani - fiica solistului trupei Rolling Stones si a modelului Jerry Hall -, a fost top-model pentru branduri precum Chanel, Versace si Vivienne Westwood.

Sursa foto: Captura foto: Marlon Teixeira and Georgia May Jagger Just Cavalli For Her/Youtube
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Comunicate de presă

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul tau tinta? Publica un comunicat de presa →


Setari Cookie-uri